Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 414 ggr
Beneman
2/18/20, 5:39 PM

Slagsmål

Hej, jag har nyligen köpt 3 killar. De är kullsyskon på drygt 10 veckor. Två av de verkar komma bra överens men den tredje upplever jag som bråkig och ska slåss. Framförallt när de är ute (de är mycket lugnare i buren). Han springer efter de andra och går krabbgång med raggen rest och piper, och ibland ryker de ihop ordentligt. Jag vet att lite bråk är normalt men tycker det är konstigt att han aldrig verkar nöjd och springer efter de andra för att slåss. Är det normalt? Har inte sett nåt blod än men är orolig att det ska eskalera.

Annons:
zickan
2/18/20, 7:35 PM
#1

Är de bara 10 veckor har de inte kommit i hormon period ännu. Är bara bua. Troligen är ena mer på och hårdhänt än de andra

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Beneman
2/19/20, 10:16 AM
#2

Ok, skönt att höra. Finns det nån risk att det blir riktiga bråk när de blir äldre? Ska jag hålla utkik efter nåt beteende?

zickan
2/20/20, 5:42 PM
#3

Nä just nu är det bara bus. Svårt säga om det kommer va kvar som äldre eller börja bli nått fult beteende. Men mot tonåren om de juckar en hel del på kompisar. Stryker sig mot saker. Kan de va början på hormonella problem. Men hanar som människor pojkar är mer känsliga i tonåren. En del kan va mer andra inget. Inte ovanligt de gör nått. Bara de inte går till överdrift eller håller i sig mer än kort stund.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: