Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 671 ggr
JosefineJ
2/16/20, 5:09 PM

Funkar den till råttor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är hängmattan på bilden säker till råttor? Frågar för är lite osäker så vill höra vad ni som kan tycker, om ja/nej så skriv gärna varför sen funker eller inte

Annons:
JosefineJ
2/18/20, 10:36 PM
#1

Någon som vet? Elr var det en jättedum fråga? Kanske borde veta men är som sagt inte säker, och vill inte ge råttisarna något som är farlig, blir glad om nån vänlig ksn ge mig nått råd om mattan xDxD

zickan
2/20/20, 5:43 PM
#2

Funkar bra. Dock kanske svårare rengöra från kiss. Och troligen tuggas sönder

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

JosefineJ
2/20/20, 9:33 PM
#3

Ja det såklart! men tack för svar!

Chinesecrestedlover
2/21/20, 10:10 PM
#4

Beroende på hur gnaggalna råttor det rör sig om så kan den ju hålla någon minut eller två i alla fall 😉 

Min tillfälliga "möjligtvis blivande mamma -bur" höll typ. en dag eller så…nu har min kära tös fullständigt tuggat sönder den i två av hörnen och lite i övriga två hörn…kanske hade hållit bättre om det rört sig om en hane…men hon gnager mycket visade det sig…på sånt som hon inte ska gnaga på🤪 (inte rört det som är till för att gnagas på dock). Tänkte att jag kommit på en kanonlösning för att få till en djup botten i min extrabur (som normalt bara har en bricka) och stoppade in botten av min hamsters sjukbur…det slutade dock med att jag nu sitter utan sjukbur till hamstern så…det gick sådär, haha. 😂 

Så har du en lika gnagglad råtta som jag… så kanske mattan inte håller sådär jättelänge, men den blir säkert bra sysselsättning en stund för de små liven att "strimla sönder" i alla fall.

Upp till toppen
Annons: