Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 639 ggr
Emberg
2/6/20, 10:21 PM

Hjälp mig rädda dessa stackare!!!

När jag och sambon rensade ur ett hyreshus som lämnats av folk som inte kan behålla hyran stötte vi på två underbara varelser som lämnats kvar. Det är två hårlösa råttor, en grå hane och en vit hona, otroligt vackra. Det fanns även en tredje hona som låg död i en liten bit brevid. Vi visste inte vad vi skulle göra med dom så vi tog "buren" (verkar vara en fågelbur för den är på tok för liten) och råttorna med oss hem. Vi har ingen som helst möjlighet att ta hand om dom då vi inte kan något om råttor och även om vi kan skaffa kunskap så är vi aldrig hemma, det är inte ett liv värt att leva för något djur. Sen skulle jag tippa på att möjligheten finns att honan kan vara på tjocken, för testiklarna finns kvar på hanen så han är väl inte kastrerad antar jag? Hon är inte tjock men dom va i samma bur och är det fortfarande. Båda verkar relativt tama, nosar på händerna och klättrar upp gärna upp på axlarna. Gnager på fingrarna men biter inte. Finns det någon underbar råttvan människa som har möjlighet att ta hand om dom? Jag skulle aldrig kunna lämna in friska djur för att avlivas, men alternativen är få.

Annons:
zombivarg75
2/6/20, 11:08 PM
#1

Skriv gärna vart i landet råttorna finns. Skriv också till råtthjälpen, dom finns på fb annars kan ni bara googla. Lycka till med dom små liven.

Emberg
2/6/20, 11:13 PM
#2

Dom finns i Göteborg. Hittar inte hur man redigerar inlägget. Ska höra av mig till dom och hoppas på hjälp därifrån. Tack för tipset:)

Kalli
2/6/20, 11:33 PM
#3

Jag kan inte behålla dem men behöver de ett tillfälligt hem kan de alltid bo här.

Emberg
2/7/20, 8:02 AM
#4

Jag har hittat en person redan som är som gjord för att rädda dom små liven. Men tack för att ni skrev! :)

Chinesecrestedlover
2/8/20, 1:52 AM
#5

Dessa söta små nakna råttisar är numera mina nyaste familjemedlemmar 😃

Upp till toppen
Annons: