Annons:
Etikettannonsering
Läst 1063 ggr
Mli.H
1/13/20, 1:27 PM

Söker råtthanar (alt. uppfödare)

Har haft en bur redo i 2 månader nu men har försökt att vänta till efter julen och tentaperioderna är klar. Nästa vecka är jag äntligen färdig och redo att skaffa råttor. 

Har haft honor förut så är därför intresserad av 2-3 råtthanar.  Bor i Linköping men kan tänka mig åka till Stockholm eller ca 20 mil åt annat håll då det är svårt att få tag i bra, lokala uppfödare. 

Om nån har några nya kullar eller vet några bra uppfödare så skriv :)

Annons:
Sebro
1/14/20, 9:29 AM
#1

Hej.

Jag har varit i kontakt med Zoo-butiken som ligger i Mirum, Norrköping. De sa att de köpte sina  ifrån en uppfödare utanför Linköping. De hade om jag inte minns fel 4-5 råtthanar de kunde ta in som nu är 4-5 veckor. Jag har träffat och kelat med två honor från samma kull, det var superfina och oväntat handtama redan, brun-ljusa hooded. Så googla upp dem och ring och fråga ut dem ;)

ks.gerbil
1/14/20, 10:36 AM
#2

Bor också i Linköping och hade samma tanke som dig, nu är tentorna snart klara så känner mig redo. Har försökt ta kontakt med pawsitive's råttuppfödning som borde finnas här i Linköping men har inte fått något svar och har skrivit till henne flera gånger.. skadar ju inte för dig att prova också dock, annars hade jag kollat på zoo butiken i Norrköping som ovan säger.

Gerbil-hemsidan hittar du R

ks.gerbil
1/14/20, 11:22 AM
#3

Ringde till dem nyss och de sa att de tyvärr inte hade några råttor hemma längre då personen som avlade på dem valde att sluta. Om #1 menade Akvariker. De verkade dock väldigt seriösa och duktiga faktiskt vilket var positivt överraskande! (Hade inte tänkt att sno råttorna från dig om de fanns ahah, letar själv efter honor ;))

Gerbil-hemsidan hittar du R

Sebro
1/14/20, 3:11 PM
#4

Hej, jag menade "Djurbutiken" i Mirum Galleria

se om jag kan få till en länk - det ser konstigt ut men blir kankse rätt när jag postar.. 
javascript:nicTemp();
https://mirumgalleria.se/butiker-och-andra-verksamheter/arken-zoo/

Sen ska det finnas "Fairytail Rattery" i Nykil utanför Linköping - https://www.facebook.com/FairytailRattery/

Pawsitive har annons på blocket men jag har inte fått kontakt med dem. 
https://www.blocket.se/annons/ostergotland/rattungar/84646482

ks.gerbil
1/14/20, 5:28 PM
#5

Jag har skrivit till pawsitives både via Facebook och via blocket, fick ett svar i början av januari om att hon skulle höra tillbaka till den 5e då hon va på semester sen har jag inte fått något mer även om jag försökt kontakta :( Jaha haha då får jag hoppas för OP att de har kvar några hanar i djurbutiken! :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Mli.H
1/16/20, 11:53 AM
#6

Jag har också skrivit till Pawsitive men fick veta nu att hanarna  tydligen redan var tingade :(

Zoo-butiken hade inga för tillfället men uppfödaren ska tydligen ha några fler leveransklara om 2 v 
(lät som det kanske fanns honor kvar dock)

Annons:
Sebro
1/16/20, 2:57 PM
#7

Perfekt =)

Mli.H
2/3/20, 12:51 PM
#8

Kollade med dem och blev lovade ett par killar om 2 v (idag då) men blev något fel så nu måste jag vänta 3 v till… 

Har ställt mig i kö igen men någon annan som vet någon uppfödare?

ks.gerbil
2/3/20, 2:51 PM
#9

Själv tog jag mig upp till stockholm med tåg under en dag och tog emot två omplaceringar så nej tyvärr inte

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: