Annons:
Etikettannonsering
Läst 863 ggr
RockyAndHop
2019-12-20 01:11

Ensam hona söker kompis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! I september adoptera jag mina två första råttor då vännen som hade dom flyttade utomlands. Två jätte fina tjejer som jag föll för på en gång. Men under förra helgen vart lilla Hopper otroligt sjuk öven en natt och kunde knappt äta eller drick så fick med sorg i mitt hjärta låta henne somna in under veckan då det fanns inget vi kunde göra. Nu är hennes syster Rocky ensam och jag känner mig så hopplös då jag ser hur ensam hon är, vi gör vårt bästa att hålla henne underhållen och myser med henne så mycket vi kan men hon behöver en kompis. Så nu undrar jag om någon möjligtvis befinner sig i en liknande situation som möjligt vis har en äldre hon råtta som behöver en kompis. Rocky är en tjej på snart två år som älskar att mysa. Hör gärna av er! Mvh Alejandra, Rocky och Hopper nya mamma

Annons:
Mymlan&Vifs
2019-12-20 08:57
#1

Var befinner ni er? Jag känner en söder om stockholm som befinner sig i samma situation, men som beslutat att adoptera bort sin honråtta.

RockyAndHop
2019-12-20 16:28
#2

I stockholm, Norrort ! Du får jätte gärna kolla med hen om dom fortfarande intresserad. Så kan dom ju höra av sig till mig via mail: Kuroomiii@gmail.com

Mymlan&Vifs
2019-12-23 12:16
#3

#2 Tack, jag har hört av mig nu till den andra personen. Värt att nämna är att den råttan (inkl. dess tidigare burkamrat) är en rescue - hon blev utslängd av sin första ägare i somras och hittades ute och har bott hos denna person sedan dess. Med det som bakgrund är det en råtta som i ung ålder inte fått den kärlek och omtanke som den annars skulle fått - sådana råttor kan vara blyga och rädda till en början.

Jag har själv adopterat 9 råttor genom åren utöver de som kommit via uppfödare. I slutändan har de blivit några av de mest kärvänliga råttorna jag haft.

Upp till toppen
Annons: