Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 410 ggr
Zofijahhhh
12/8/19, 1:14 AM

Ovanligt beteende??

Hej! Den 27e köpte jag råttor, två honor och den ena upplever jag mer sprallig, framåt o gladare. Men den andra har varit väldigt blyg enda sen jag köpte dem, vilket jag förstod var ett normalt beteende när jag just fått hem dem. Men nu när det snart gått 2 veckor har de fortfarande ej blivit framsteg. Jag har läst mer om blyga o rädda råttor o vad man kan göra. INGET fungerar. Jag har en stor bur, och en stor ”utegård” där de kan springa omkring. Honan ligger då mest bara inne i buren i sin gömma, och tar jag ut henne gör hon likadant. Hon äter, dricker vatten, men jag upplever henne svagare. Och hon har även blivit tjockare i ansiktet och kroppen (vet ej om de är normalt eller tecken på sjukdom). Hon har som sagt varit blyg hela tiden men nu när hon är mer frånvarande låter hon mig klappa henne försiktigt som hon inte riktigt gjort förut. Tänkte bara fråga om någon av er har sett detta beetende hos era råttor? Ska iallafall till veterinär imorgon. Btw, detta är mima första råttor. Så är ny till detta.

Annons:
Mymlan&Vifs
12/10/19, 5:26 PM
#1

Piper det från henne när hon andas? Nyser hon mycket? Är hon röd runt ögon/nos?

Generellt sett om du misstänker sjukdom är det viktigt att du uppsöker en veterinär. Vet du var du har en veterinär som kan råttor?

Upp till toppen
Annons: