Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 635 ggr
Frida och indica
9/2/19, 3:13 PM

Råtthona ensam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej råttvänner. Idag är en tung dag då jag blev tvungen att ta bort min älskade råttis pga livmoderinflammation som inte blev bättre med antibiotika.. Jag har gråtit ögonen ur mig hela dagen.. Men nu slipper hon lida mer! Ännu hemskare är det nu att hennes syster Indica nu är ensam.. Hon är 1,5år och är en väldigt kärvänlig och go tjej, hon har aldrig brutits eller varit aggressiv. Hon är fullt frisk men är en liten latis som helst bara ligger och gossar eller äter så hon är lite småtjock! Jag har tagit ledigt för att kunna ge henne så mycket kärlek som möjligt nu när hon sörjer sin syster, men jag vet inte om det är hållbart att ha henne ensam sen när jag börjar jobba heltid igen. . Vi vill helst att hon ska få komma till en ny råttfamilj där hon kan få bli ompysslad och leka med råttkompisae, finns det någon där ute som har en ensam råtta eller som vill ha tillökning av vår goa indi så hör av er till mig på 0704299601 Vänlig hälsning, en förkrossad Frida och Indica

Annons:
Frida och indica
9/2/19, 8:53 PM
#1

Eller om någon har en annan hona som är runt samma ålder som behöver en kompis så har vi plats och kärlek åt en till!!

Trnavka
9/3/19, 9:01 PM
#2

Åh, jag förstår att det är jobbigt :( Var bor ni?

Frida och indica
9/4/19, 9:49 AM
#3

Det har vart hemskt! Vi bor i Kalmar.

zickan
9/5/19, 12:30 AM
#4

Jobbigt läge 😕. Sorgligt att ni förlorade en pälskling. Kalmar har jag inte sett så jätte mycket råttfolk. Du skulle kunna chansa att skriva till råtthjälpen. De kanske känner nån åt det hållet som kan ta emot.  Om hon inte är från en uppfödare så kanske denna kan ta henne åter eller vet någon som kanske kan öppna sitt hem.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Trnavka
9/7/19, 11:46 AM
#5

Prova i facebookgruppen Råtthjälpens Annonsplats också.
Hon skulle gärna få bo hos oss. Jag har två i liknande ålder som är snälla men lite runda också, men vi bor utanför Göteborg så det blir en bit att åka i så fall. // Johanna

Mymlan&Vifs
9/11/19, 9:23 AM
#6

#5 Då finns det ett villigt hem i alla fall. :) Kolla annars i transportgrupper och dylikt ifall det går att ordna skjuts från Kalmar till Göteborg?

Annons:
Upp till toppen
Annons: