Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 1060 ggr
Heybroccoli
8/22/19, 9:51 PM

Sprucken varböld

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla kille fick för någon dag sedan en stor böld på undersidan av magen. Igår kväll sprack det och det kom ut massa var. Var till vet idag för att kolla och hon sa jag skulle smörja med medicinsk honung och försöka hålla rent. Har sett nu på kvällen att det ser värre ut nu än det gjorde tidigare idag. Bör jag åka tillbaka till veterinären eller kommer detta läka av sig själv trots att det ser ut att ha blivit värre under dagen?

Annons:
Lona
8/22/19, 10:01 PM
#1

Det såg ju inte så trevligt ut.😕
Jag skulle kolla tidigt i morgon bitti, är det inte bättre då så ring och fråga veterinären åtminstone. Nog för att råttor är "tåliga" och läker bra men det där borde göra rätt ont. Det är ju fredag i morgon , skönt om ni slipper åka in under helgen.
Krya på honom!❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Heybroccoli
8/22/19, 10:11 PM
#2

Ja jag känner så jag också. Att det måste göra ont och eftersom det är så pass öppet. Veterinären sa jag skulle höra av mig om den fylldes med var igen och besvärade så kunde han få antibiotika. Men lär nog ringa dom öppnar imorgon direkt och höra 😕♥️

Lona
8/23/19, 1:51 PM
#3

Hur mår han idag? ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Heybroccoli
8/23/19, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Han är pigg och äter och dricker som vanligt, så det är skönt. Skulle ringa veterinären imorse men hon var inte på plats. Och fick inte tag i någon som kunde ta emot honom för att kika (blir så arg över det. Man känner sig så maktlös när ingen vill ta emot och kolla på ens lilla råtta). Men jag har fortsatt smort med honungen och det börjar torka upp och se bättre ut tycker jag i alla fall. Tack för omtanken♥️

Mymlan&Vifs
8/23/19, 11:39 PM
#5

#4 Det ser ut som att det är på bättringsvägen i alla fall! Du kan även göra eget koksaltlösning (recept finns på nätet) och badda med. Om det blidas en ny svart skorpa, se till att pilla bort den också. Det ska läka inifrån oc ut, annars stängs bakterer inne i såret och så börjar det vara igen. Råttan brukar även hjälpa till att hålla rent själv om det behövs.

Lona
8/24/19, 12:58 AM
#6

Ja, det ser definitivt bättre ut nu! 👍Håller tummarna för att det läker fint, de har som sagt otrolig läkningsförmåga även om det givetvis inte innebär att man ska strunta i sår och skador. Ett fortsatt krya på dig till din lille! ❤️


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: