Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 785 ggr
monsi
2019-08-01 07:59

Björk

Björk pinnar , grenar och stockar är det ok eller ej?

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Annons:
monsi
2019-08-17 08:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Björk går utmärkt att använda i buren. Hittade svar på annat håll🙂. Har nu hängt upp björk grenar i buren med hjälp av hundstrypkoppel som lindadts in i fleeas så inga små tassar kan fastna 🙂

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[134643]
2019-08-18 10:13
#2

Hade missat din fråga! På sommaren är det ok, på vintern ska man vara försiktig om jag minns rätt. Bildas något giftigt i grenarna då :)

monsi
2019-08-19 20:42
#3

2 stämmer bra med att det är ok på sommaren kommer tyvärr inte ihåg vad det är i dem på vintern som inte är bra 😥

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

zickan
2019-08-21 21:00
#4

Något jag köpt och använt massor men själv inte tänkt på. Innan någon skrev och frågade just denna fråga på fb nu nyligen. 
Kört björk till amazonerna och trott det var helt okej året runt. Men totalt missat på att sockret jag använder en del kommer just från björk. Björksocker/xylitol. Mycket giftigt för hundar och kan ge diaree, koma och även dödsfall. Borde va lika illa för mer känsliga djur som fåglar. 
Dock har jag för mig att det är just den grövre stammen som har mest xylitol i sig. Kan ha fel men för mig att jag läst om att träd drar åt sig mycket av näringen från mindre grenar och blad för att skydda hjärtat av trädet. Men kan mycket väl ha fel för hittar inget mer om det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: