Annons:
Etikettråttägare
Läst 612 ggr
Emmie andersson
2019-06-04 15:16

Förbereda innan avlivning?

Hej, nu om ungefär en vecka ska jag tyvärr avliva min fina Bob ❤️😥 Så därför vill jag gärna ha lite tips på hur man förbereder den andra råttan för att den ska försvinna. Efter att vi avlivat Bob som han heter ska vi köpa två nya råttor så den andra råttan (Alfons) kommer inte bli själv. Men tänker att det kanske ändå blir en sorg eftersom att dom levt hela livet ihop. Så skulle verkligen bli jätteglad om ni skrev på hur man förbereder den andra råttan, kanske också råttan som ska bli avlivad om det nu finns sånna tips. Tack i förhand ❤️

Annons:
Lazié
2019-06-04 15:35
#1

Beklagar 💔

Jag kan tänka mig att avvänjning kan göra gott. Att du tar ut Bob under en tid några gånger innan och att du samtidigt sysselsätter Alfons så att han känner att det är okej att vara ensam också. Men framför allt - ta vara på den sista tiden. Kram!

Emmie andersson
2019-06-04 16:36
#2

Tack för bra tips 🧡

Maleficum
2019-06-04 16:43
#3

Har du möjlighet att ta med Bob hem efter avlivning och låta Alfons nosa på honom så gör det! Här märkt på mina djur här hemma att de då förstår vad som hänt och försöker inte leta rätt på sin försvunna kompis.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: