Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 994 ggr
Emmie andersson
5/3/19, 12:52 PM

Död råtta 💔

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, igår dog min fina fina Sam som jag i ungefär september skulle haft 3 år med. Nu är jag helt förstörd, alltid när jag släpper tanken på han kommer han upp och jag blir gråtfärdig. Hur gjorde ni för att inte vara helt förstörda när era småttingar dött? Vill helst inte ha svar som att sorgen går bort med tiden för men det gör det inte, iallafall inte för mig

Annons:
kalindas
5/3/19, 1:57 PM
#1

❤️

/Elisa

zickan
5/3/19, 1:58 PM
#2

Det går inte bort med tiden. Man lär sig bara hantera den mer ju mer tid som går. Men saknaden kommer bestå. Tyvärr kan det även dyka upp när man minst annars och råkar se en bild på en förlorad vänn.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[MelliOO]
5/3/19, 4:18 PM
#3

Mitt tips är att skaffa fler råttor eller andra djur, det kan ibland vara enklare att leva om det finns fler djur att tycka om❤️

Emmie andersson
5/3/19, 5:09 PM
#4

Ja, som tur är har jag en hund och två andra råttor ❤️ Bara så svårt att släppta taget av honom när jag haft honom snart 3 år..

[Paranormal team värmdö]
#5

Nej sorg efter ett djur går aldrig bort man kan hantera sorgen

91Marran
5/3/19, 7:47 PM
#6

Det tog mig ungefär 6 år att släppa panikattackerna om min katt. De kom väldigt ofta. (kan hända någon gång nu också, men inte lika ofta) Det blir lättare att hantera, men sorgen släpper aldrig. I alla fall inte för mig. Jag har köpt ett ljus med hans namn på och det finns även en bild med en katt på ljuslyktan. Den tänder jag när det är som jobbigast.

Mvh
Mig

Annons:
monsi
5/3/19, 8:15 PM
#7

Man glömmer aldrig man lär sig leva med sorgen/ saknaden och så småningom minns man de bra stunderna med ett lende. De vackra lyckliga minnena lindrar sorgen och nya små vänner hjälper och skapar nya fina minnen. Minns fortfarande och saknar fortfarande en av mina första råttor över 25 år senare men idag får minnen av henne mig att le och känna glädje över att få ha upplevt en sån speciell liten vän som hon.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

Emmie andersson
5/3/19, 9:02 PM
#8

Tack för svaren ❤️

Upp till toppen
Annons: