Annons:
Etikettannonsering
Läst 568 ggr
Margareta76
4/15/19, 10:59 AM

Psykologstudent söker råtta för fobibehandling

Hej! Jag går psykologprogrammet och ska nu under våren som en del av min utbildning behandla en klient med råttfobi. Jag undrar om det finns någon i Stockholmsområdet som har en lugn och social tamråtta som du kan tänka dig att låna ut till mig vid ett eller ett par tillfällen under maj för att min klient ska få möjlighet att vänja sig vid att vara i närheten av och umgås med råtta. Jag har har haft egna råttor och är alltså van att hantera dem (är på väg att skaffa igen men står fortfarande på väntelista hos uppfödare). Råttan kommer inte att utsättas för något obehagligt eller på annat sätt olämpligt utan att det handlar om att klienten förhoppningsvis ska våga att stegvis och i mycket lugn takt närma sig råttan, röra vid den och eventuellt hålla i den genom att göra efter mig. Behandlingen sker vid Stockholms universitets psykoterapimottagning  och jag skulle behöva tillgång till råttan under omkring tre timmar åt gången en måndag eller fredag. Agouti eller annan färg som påminner om en vild brunråtta är ett plus men det allra viktigaste är att råttan är lugn och social. 

Alla förslag mottas med tacksamhet!

/Emma

Annons:
Upp till toppen
Annons: