Annons:
Etikettkostrelaterat
Läst 682 ggr
Emmie andersson
3/23/19, 6:22 PM

Vad ger ni era råttor idag?

Jag vet inte alls vad jag ska ge mina råttor så om ni kanske kan hjälpa till lite o skriva vad era råttor fick/äter idag så skulle det vara jättebra för behöver verkligen lite inspiration!

Annons:
[134643]
3/23/19, 8:00 PM
#1

Idag fick bäbis havregrynsgröt med hallon och blåbär, hampa, pumpa och chia frön. De vuxna fick lite broccoli, morot och blomkål :)

Anntho
3/23/19, 11:01 PM
#2

Idag fick de Torrfoder (blandat två sorter) ströat i buren och vanlig sallad. Inte haft så mkt tid idag så ingen direkt berikning varken från mig eller i matform…men så är det ibland :)

zickan
3/24/19, 1:02 AM
#3

Låg sjuk en vecka sedan ledig en halv vecka till på det. Så jag har tagit extra pass över denna helgen. Blev bara Torrfoder till mina vuxna. 

De äldre bebisarna som är kvar och deras äldre lek kompis fick barngröt, broccoli, ärtor/majs/paprika mix och stekt kycklingfilee jag hade sparat från maten i går. 

Samma fick mor med bebisar, damen som väntar på att få komma hem igen efter parning som inte tagit. 

De andra får köttfärs hopkok i morgon som gjordes idag. Frys/Kylskåpsrensning nu innan löning. Tillagad blandfärs med broccoli, blomkål, morot, majs, ärtor, paprika. När det hade svalnat lite slog jag ner lite alger, groddolja, fröna från ett granatäppel, blåbär och småbitar av äpple. Dock råkat koka för mycket pasta till mig själv här på jobbet just nu. Så det blir nog att jag tar hem det som blev över och blandar ner det med till dom.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: