Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 652 ggr
Emmie andersson
3/18/19, 6:01 PM

Kan man ta in en råttbebis till två vuxna?

Jag bara undrar om man kan ta in en råttbebis till två vuxna? (Hanar)

Annons:
[134643]
3/19/19, 10:46 AM
#1

Introduktionsmässigt brukar det inte vara några större problem, men det beror på dina två vuxna såklart. Det kan vara lite tråkigt som bebis att flytta in med två gamla råttor som inte vill leka, men det beror också på just hur gamla dina äldre är och ifall de fortfarande är aktiva eller inte.

Emmie andersson
3/19/19, 3:12 PM
#2

Dom är pigga båda två och brukar busa med varann, så just det skulle nog inte vara något problem 😊

[134643]
3/19/19, 4:40 PM
#3

#2 Dåså, då är det bara att testa! :)

myismyname
3/19/19, 4:40 PM
#4

Små råttbebisar behöver jämnårigt sällskap för att trivas och utvecklas på bästa sätt. Personligen låter jag aldrig bebisar flytta ensamma oavsett hur många råttor som finns i hemmet sen innan. Om jag blandar en kull med någon av mina samarbetspartners kullar, så får det högst skilja några få veckor i ålder för att det ska kännas okej att låta dem flytta tillsammans. Speciellt under de första månaderna när råttor utvecklas otroligt mycket och lär sig genom bus och lek med andra råttor är det extra viktigt med jämnårigt sällskap.

Det är sällan några problem att introducera ungar till vuxna råttor, oavsett kön :)

För att svara på din fråga: Nej, man bör helst inte introducera en ensam bebis till två vuxna råttor. Däremot kan man absolut introducera två bebisar till två vuxna råttor! 😃

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Emmie andersson
3/19/19, 7:51 PM
#5

Aha ok, men går det att ta in två råttbebisar till två fullvuxna då?

[134643]
3/19/19, 8:46 PM
#6

#5 Det är olika från uppfödare till uppfödare huruvida de släpper ensamma ungar eller inte. Och ja, självklart kan du introducera två ungar till dina två äldre hanar :)

Annons:
Emmie andersson
3/21/19, 3:44 PM
#7

Oj, såg inte att du skrev att man kunde ta in två råttbebisar till två stora hehe, men jaja, då kanske det blir det 😊

Upp till toppen
Annons: