Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 812 ggr
Dhanrai
3/15/19, 12:13 AM

Planer på att skaffa råtta

Hej!
Jag går i tankar om att skaffa mig en grupp med råttor (tre stycken, helst honor lutar det mot) - men hittar ingen bur jag tycker om… Alla burar  jag sett är så små, önskar en bur som åtminstone har  måtten 100x150x250cm eller liknande basarea/höjd eller mer då. och som är lämplig för råttor.

Jag är inte händig tyvärr så kan inte fixa själv heller! Någon som har något tips?

Annons:
jojjobojjo123
3/15/19, 3:13 AM
#1

”Savic royal suite double” är kanoners, har inte den själv men vet folk som har den. Den har allt du vill ha i en bur. Rymlig och lättstädad. Du hittar den på zooplus.se Lycka till!

[134643]
3/15/19, 7:22 AM
#2

Royal suite 95 buren som #1 tipsar om kan du bygga på både på höjden och på längden om du köper flera stycken. Det finns även XL varianten som jag antar även går att göra större men det har jag aldrig sett faktiskt. Båda burarna finns på zooplus :)

Dhanrai
3/15/19, 2:33 PM
#3

om man sätter ihop två XL på bredden, blir det tillräckligt stort då? Tänker att råttor är ganska aktiva djur?

[134643]
3/15/19, 6:27 PM
#4

#3 Alltså det beror ju på dig. Lagligt behöver du ju verkligen inte sätta ihop två stycken om du ska ha 3 råttor, men om du tycker att det känns bäst så är det ju bara att köra. Det beror ju på hur mycket tid utanför buren de får också, min står i princip alltid öppen så då är inte storleken på buren lika viktig tänker jag. Råttorna kommer ju aldrig klaga på att de har för stort, men som sagt är det inget krav på något sätt att ha en så stor bur :)

Upendo’s
3/20/19, 3:01 PM
#5

Jag har två XL som är ihopsatta. Har 10st hanar i, täcker en hel vägg i mitt vardagsrum. Vill man kan man ju absolut ha så stort men de bör ju ändå få en timme per dag utanför buren så är ju inte tvunget att ha så stort. Men det klart, ju större desto bättre

zickan
3/20/19, 11:08 PM
#6

Lite kostnad men Flexipet och special beställa efter mått man vill ha. Eller köpa färdiga satser och bygga ihop själv?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: