Annons:
Etikettråttägare
Läst 753 ggr
zickan
2019-03-14 14:06

Äldsta råttan

Hur gammal blev din äldsta råtta. Var den omplacering. Köpt på zoo eller från uppfödare? Finns det något sätt att bekräfta när råttan föddes?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
myismyname
2019-03-14 15:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den äldsta råttan jag hade blev 35 månader gammal. Född 2015-09-10, död 2018-08-17. Han hette Rebellions Partikel och kom såklart från Rebellions Rattery. Bilder, videoklipp m.m. finns på honom från dag 1. Bebisbilder finns här. Den sista bilden jag hittar på honom nu när jag letar igenom telefonen är denna bild från 2018-07-11, d.v.s. ca en månad innan han gick bort. Vid det laget var han en bakbenssvag men glad gammal farbror ❤️

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
2019-03-16 23:44
#2

Hur gammal blev din äldsta, Zickan? 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Rattusfnattus
2019-03-18 16:19
#3

Min äldsta råtta hette Ida och henne fick jag av min kompis nä jag var yngre. Ida var då 10 månader gammal och min kompis hade köpt henne i en djuraffär. Hon blev enligt mina beräkningar lite mer än 3,5 år gammal (visste inte under den tiden hur gamla de blev och nu i efterhand inser jag hur gammal hon var för en råtta!). Hon bodde hos mig i lite mer än två år. Jag saknar henne något enormt, hon var en väldigt speciell råtta. Hon dog en dag efter att hennes bur-kompis Nikolina hade gått bort, pigg och glad in i det sista. <3 Har ingen aning om när hon föddes men min kompis hade köpt henne när hon var en bebis och sedan haft henne i nästan ett år och sen fick jag henne efter det. Har inga bilder på henne på den här telefonen men vi har massor i vår gamla dator. <3

Rattusfnattus
2019-03-18 16:19
#4

Min äldsta råtta hette Ida och henne fick jag av min kompis nä jag var yngre. Ida var då 10 månader gammal och min kompis hade köpt henne i en djuraffär. Hon blev enligt mina beräkningar lite mer än 3,5 år gammal (visste inte under den tiden hur gamla de blev och nu i efterhand inser jag hur gammal hon var för en råtta!). Hon bodde hos mig i lite mer än två år. Jag saknar henne något enormt, hon var en väldigt speciell råtta. Hon dog en dag efter att hennes bur-kompis Nikolina hade gått bort, pigg och glad in i det sista. <3 Har ingen aning om när hon föddes men min kompis hade köpt henne när hon var en bebis och sedan haft henne i nästan ett år och sen fick jag henne efter det. Har inga bilder på henne på den här telefonen men vi har massor i vår gamla dator. <3

Upp till toppen
Annons: