Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 846 ggr
Rattusfnattus
2019-03-10 23:36

Sova med råttorna

Jag vill jättegärna sova med mina råttor i sängen (vet dock inte vad mina föräldrar kommer tycka om det…) för det verkar extremt mysigt. Jag har två nakenfisar här hemma, dom är inte jättetama och vi har aldrig riktigt klickat men vill verkligen lära känna de bättre. Det är så att en av mina råttor gick bort idag och jag är väldigt ledsen och känner att jag måste ta vara på den tiden jag får med de två jag har kvar. <3 Det jag är orolig för är att de kommer kissa och bajsa i sängen samt att de kommer springa o gömma sig och kissa o bajsa någon annanstans i mitt rum. Råttornas bur står nämligen i våran tvättstuga, alltså inte i mitt rum och det är för att det började lukta så väldans mycket i mitt rum även fast jag städade buren två gånger i veckan och städade toan varje dag. Vill alltså inte att mitt rum ska börja lukta igen (mamma blir tokig på det)… Hur gör ni med kisseriet och bajseriet med era råttor när ni ska sova med de? Stannar de i sängen och kissar de o bajsar de i sängen?

Annons:
[134643]
2019-03-11 14:45
#1

Om de stannar i sängen eller ej beror på dina råttor och vad de är vana med. Testa någon kväll att ha med dem i sängen så lär du ju märka ifall de hoppar ner eller inte. 

Angående att kissa och bajsa i sängen, ska du ha dem ute hela natten måste de såklart ha en toalett i närheten också och de behöver vara toatränade för att förstå att de ska använda den. Glöm inte heller att de behöver ha mat och vatten tillgängligt! 

Kom ihåg också att råttor är nattaktiva för det mesta, så det är verkligen inte självklart att dina råttor bara kommer att ligga och sova bredvid dig hela natten. 

Kan också säga hur jag har det. Mina råttor har tillgång till hela mitt rum, och buren står öppen under natten. De kan alltså komma och gå som de vill och har toa/mat/vatten i buren. Oftast myser de med mig på kvällen, resjar runt några timmar i rummet mitt i natten och går sen och lägger sig i sin bur när morgonen närmar sig. Sover med mig gör de i princip aldrig 🙂

Rattusfnattus
2019-03-11 17:52
#2

#1 tack för svar! Jag får ta o toaträna de små nakenfisarna först alltså :D mat och vatten kommer de ha tillgång till som vanligt och toan får följa med så att de kan använda den. Får testa mig fram helt enkelt, helt ärligt känner jag inte mina råttor så bra så dethär kanske hjälper mig. :)

Upp till toppen
Annons: