Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1020 ggr
Obi&yodi
3/10/19, 5:15 PM

Råttan låter som en duva ibland?

Hej! Min ena hanråtta som är 1 år har vid 2 tillfällen nu andats och låtit som en "kluckande duva" typ. Imorgon ska jag ringa veterinären det är nog något med luftvägarna kan jag misstänka.. har någon annan varit med om detta och brukar det gå bra hos veterinären dom e ju så små!😍 mycket tacksam för svar!!😀

Annons:
-Aida-
3/10/19, 5:24 PM
#1

Vad har du för bottenmaterial? Låter som rosslande, det kan komma från dammet i bottenmaterialet, de brukar gå över med lite medicin från veterinären men bör ändå byta om man vet att de är dammigt.

Obi&yodi
3/10/19, 5:53 PM
#2

Jag har strimlat papper och i toaletterna toalätt, jag byter papper en gång i veckan!

Obi&yodi
3/10/19, 5:53 PM
#3
Obi&yodi
3/10/19, 5:53 PM
#4
Obi&yodi
3/10/19, 5:54 PM
#5

Tusen tack för svar 😄

tanglytails
3/10/19, 11:18 PM
#6

Åkte du till vet? Låter som möjlig förkylning.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
Obi&yodi
3/11/19, 3:27 PM
#7

Hej igen idag ringde jag veterinären och hon rådde mig att avvakta eftersom han varit som vanligt sen då på lördag kväll/natt. Jag tycker det är jättesvårt att veta om jag borde be om en tid ändå, jag får uppfattningen att råttisar inte är hemskt prioriterade? ? Det var som för ca 3 mån sedan när han fick i halsen och dom rådde bara att avvakta, men jag åkte ändå in på en akuttid, som tur var lossnade det i väntrummet! ! Efteråt har jag själv läst på hur man gör om råttan sätter i halsen.

Upp till toppen
Annons: