Annons:
Etikettpresentation
Läst 784 ggr
[134643]
2/20/19, 7:11 PM

Presentationstråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker att det är dags för en ny presentationstråd så att vi får lära känna varandra lite bättre här på RiF! Jag har varit en rätt så kass Medis i det senaste då livet inte alltid ger en så mycket tid för annat, men jag ska försöka få lite liv i sidan igen och hoppas på er hjälp! 😊

Jag kan börja! Jag heter Linn i den verkligen världen, och för tillfället studerar jag till djursjukskötare på SLU. En otroligt intressant men krävande utbildning! Tidigare har jag både rest runt en del i världen och även bott och jobbat utomlands då min pojkvän/sambo bor i London. Jag har testat på en hel drös olika jobb, men det har alltid varit djuren som legat mig närmast hjärtat. 

Jag delar mitt lilla korridorsrum på campus med två råttor, Blå och Max. De är 6 månader gamla och helt gudomliga båda två. Mysiga små knasterbomber som älskar att utforska, lära sig tricks och mysa. Förhoppningsvis flyttar det in en till liten kille till oss inom den närmsta framtiden (hint hint Zickan, hit med en till bebis tack 😉) så vi får väl uppdatera vår presentation när det blir av 😃

Så, nu vill jag läsa om er och era slingersvansar! Det är självklart helt okej att presentera sig även om man inte har några råttor själv i dagsläget utan bara tycker om att hänga här ändå 😃

Annons:
zickan
2/25/19, 4:46 AM
#1

Kul med en ny sådan här tråd. 🙂… Hahaha, är det så man gör smyg annonser 😉

Men alltid lika svårt att komma på vad man skall skriva och inte få en lång uppsatts. Kan va rätt duktig på att skriva för mycket om en och samma sak. 

Jag är sajtvärden här på Rif. Tog över för lite mer än ett år sedan nu när tidigare sajtvärden inte verkade bli bättre utan sämre. Ännu många tankar till allamej och hoppas hon  blir bättre ❤️
Planen var att få rif på fötter igen. Hade då masa tid och planer för sidan. Men det kom inte så långt innan saker i mitt liv började braka ihop och det var ett tungt år istället. Pappa fick stroke och hjärtinfarkt. Låg i koma och ingen trode han skulle vakna, eller ens överleva. Tur nog gjorde han det.  Fick avliva min äldsta hund vid 12 års ålder, killen som varit min stöttepelare under många år. Hittade min älskade 18 åriga majsorm död, fick akut avliva min 9 åriga iller och niten med råttor så var det även ett par av dom som gick vidare. 
På det avled jobb kund i samma veva och jag fick överta en papegoja. Blev fågelägare igen. Men nytt jobb, nya utmaningar. 
Tyvärr lyckas jag ofta pricka in de svårare tyngre jobben. Inget undantag nu, vi är grovt underbemmanade när folk slutat eller misskött sig och fått sluta. Så fort det sett ljust ut har allt brakat igen. Även delad samordnare, vilket ger mer att göra.
För snäll som man är har man bytt tider och hoppat in extra för att ställa upp. 
Men nu blivit utökade tider och jag har äntligen fått mest natt pass. Ger mig chans att återigen sitta perioder på datorn under arbetstid. Komma i kapp lite. Så jag hoppas jag äntligen kan leverera som en Sajtvärd

Mycket sagt om mitt jobb. Men det är mycket med mitt jobb. Fyller 35 år till sommaren. Gotlänning med adhd, viss ocd. Troligen även lite dyslexi. Tappar lätt tråden och ibland kan det ta mig mycket lång tid att bara skriva en kort text. 
En del har mycket lätt att misstolka mig i onödan. När jag är trött, ont om tid, mycket i skallen osv. Kan jag va mer kort eller överdrivet lång i tonen. 
Kan säga vissa saker rakt eller eller gå direkt på sak. Eller ibland bara snurra till det med att aldrig riktigt komma till punkt. Duktig att även inte alltid få till allt jag skriver på det sättet som var planerat.  Det märks även när man pratar med mig. Ju mer stress jag har, sömnproblem, slarv med medicin osv. Kan jag tappa ord och byta ut ord. 
Idag frågade jag kollegan om det var något att baka i morgon, skulle frågat om det var något som skulle bokas åt kunden. 
Ibland i vissa diskussioner kan jag även va lite puschig, på osv. Brukar inte va något bakomliggande. Oftast bara jag som går helt in i samtalet och finner det intressant.
Kan även va dryg som rättar när det dyker upp fel. Ren vane sak som andra verkligen kan stör sig på. Och med det ofta även ifrågasätter. Speciellt där det låter som det jag kan, nu visar sig va fel. Då kan jag gå al in för att reda ut och snappa upp ny information. 
Jag vet många av mina brister, även att en del verkar ha mer lätt för att missförstå mig mot andra. Men jag bits oftast inte. 

Haft djur hela mitt liv och de är i princip mitt liv.  Varit en hel del olika arter här hemma. Råttor har varit en del av familjen under lång tid nu. Även fött upp runt 15år. Föder även upp iller, numer med inriktning på angora. Dock mycket liten skala och inte kull varje år. 
Här bor också dvärg tenrec, ett par snäckor och en bullterrier tant på 9 år. Sedan lite över ett år har man även en amazon papegoja att snacka med som i princip tagit över hela mitt kök. Kallas rabiata kråkan av min kompis. Han tål helt enkelt ingen annan än mig. 
Efter lång tids sökande av samma art och nån som han kanske skulle kunna acceptera. Har han nu fått sällskap. Och en annan har fått förstärkning till väckarklockan som inte går att stänga av 🤪
Inte helt hundra om jag även äger en kungspyton bebis eller inte. Kompis klarade inte av att få plutten och äta efter ett tag. Lång tids matvägran bad hon mig ta honom. 

Har rätt många intressen. Men det har inte varit så överdrivet mycket tid för massa annat på ett tag nu. 
Älskar att pyssla med händerna. Finner det väldigt ro fyllt. Så jag har hållit på med råttselar under många år. Gör även katt/iller/kanin sele i mån av tid. Skönt slappna av till någon film, anime eller tv spel. Brukar givetvis spenderas tillsammans med djuren i soffan. 
Blir lätt att man drar ut i skogen någon timme, fiskar gärna, gillar fotografering. Umgås med vänner, oftast alltid nått djur med i bilden.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: