Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1117 ggr
sigsigne
1/5/19, 12:37 AM

Någon som fortfarande använder borrismattor?

Hej! Undrar om någon här använder borrismattor fortfarande? Har sett många inlägg om det här, men nästan inga från nyligen. Har sett att de gått upp i pris, men är det fortfarande samma matta bara att det blivit dyrare?

Annons:
tanglytails
1/5/19, 1:02 AM
#1

Det är samma matta. Har nog blivit ovanligare då folk insåg att strö luktar mindre & är bättre för råttorna. Man måste ha en strölåda om man inte har strö i bottnen så du inte missar det.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
1/7/19, 1:38 AM
#2

Jag kör ännu diverse mattor eller täcker rs95 bottnen med fleace.
Däremot har jag slutat att köra så mycket på borrismattorna. Det har blivit förbjudet att tvätta mattor i tvättstugan här sedan de bytte till piss dåliga tvättmaskiner under renoveringen. 
Så just nu försöker jag undvika sånt med gummi/plast del. Då partiklarna från dessa och tyngden från större mattor som troligen ger problem i maskinerna. 
Jag kör den undre delen av rs buren med strö och den övre mer med mysinredning. 
Mina nuvarande pojkar i ena flocken är rena skitgrisar. Så de har fått en gammal hyll låda som nästan täcker hela övre planen. Och strö där i. Fast det ofta även är strö på bottnen också.

Försöker köra sånt som inte har gummi/plast. Tror det är denna jag har just nu https://jysk.se/badrum/badrumsmattor/basic/badrumsmatta-sibbhult-40x60-natur-0

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: