Annons:
Etikettgenetik-utseende
Läst 807 ggr
SSK
1/4/19, 11:33 AM

Hjälp med teckning och färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag skulle behöva hjälp med vilken färg och teckning min ena kille har

Annons:
SSK
1/4/19, 11:33 AM
#1
SSK
1/4/19, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild nr.2

SSK
1/4/19, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Han är ganska skygg så kommer tyvärr inte kunna ta så många närbilder

tanglytails
1/4/19, 3:34 PM
#4

Vad säger uppfödaren om dom är från en? Vad är föräldrarna? Har du någon stam? 

Ser inte magen så pass bra men vill säga american berkshire härifrån men det beror lite på det vita, går det ut på armarna vad du kan se?

Min tanke är om han inte är mink american berkshire (ambk) headspot (hs) men vill inte lova något utifrån dessa bilderna. Teckningen är jag däremot väldigt säker på (om det vita går ut på armarna vilket det ser ut att göra).

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

SSK
1/4/19, 6:35 PM
#5

Har inte fått någon stam ännu, kommer få det när allt är upplagt på ratalog. Han har vita armar, så då borde din tanke stämma.

Tack så mycket för hjälpen!🙂

tanglytails
1/4/19, 6:53 PM
#6

Då borde uppfödaren åtminstone veta vad hen skrivit på ratalog så hade frågat! :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
SSK
1/5/19, 12:20 PM
#7

Jo, hon har svarat nu med färg och teckning samt bilder på föräldrarna. Så nu vet jag säkert🙂

tanglytails
1/5/19, 6:57 PM
#8

Vad sa hon? Nyfiken på om jag hade rätt utifrån bilderna :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

SSK
1/5/19, 11:20 PM
#9

Du hade rätt, så bra jobbat. Hon sade dock att han och hans syster hade ganska tydliga merle liknande fläckar när de var yngre så det är osäkert om det kommer komma tillbaka. Men just nu är han en mink ambk med hs😊

tanglytails
1/6/19, 3:43 PM
#10

Mink brukar ha en liten "fläck", kan vara den det talas om :)
(Min mink på 1,5 år har fortfarande sin fläck)
Men vad roligt! Hoppas allt ska gå bra. 🙂

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

zickan
1/7/19, 12:50 AM
#11

Det är jag som har brustit med information. Höll kullen längre än planerat för jag velade så länge på vem jag ville behålla. Och de jag höll kontakt med som jag lovar skulle få komma hit för att välja först, tog sådan tid att få svar ifrån på när de kunde komma att välja ut mm. 
Slutade med massa strul från flera håll och dessa var två som blev avbokade väldigt sent mitt i jul ruschen pga kaos som dök upp hos den personen. Hade kontakt med Ts ett tag innan medn kunde inte lova några små. Då alla hade hem från början.  Men det var nog menat att det skulle va strul, för pojkarna kan inte ha fått det bättre 🙂

Fläckarna som förvirrade mig med merle. Var väldigt tydliga merle liknande mörka mot svarta hållet. Dock var de så små att de kan ha blekts undan om de var merle. Men vill inte säga hundra att de är merle även om det finns i släkten och pappan har gett merle bebisar i sin första kull. Men inte hundra att det är merle i denna andra och sista kullen.  Kan som tamlina säger även va bara minken som spelar ett spratt, eller om det är pearl genen som slår igenom lite och gör nått fuffens. 
Dock vill jag försöka undvika att missleda köpare och lade till det om merle delen ifall om att det skulle visa sig va så. Kommer dock inte reggas som merle då jag är för osäker. 
Ratalog är inte fixat ännu men hoppas få till det nu under jobbnatten. Hade missat lägga till honorna i ratalog och inväntat på att de skulle läggas in. Samt att det varit mitt i julruschen, dvs extrem kaos på jobbet. Jag som varit lite seg helt enkelt.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

SSK
1/7/19, 10:37 AM
#12

Det gör absolut inget, behövde mest veta till försäkringen annars hade det inte varit något bråttom, och tack så mycket! Vi gör det bästa vi kan😊

Upp till toppen
Annons: