Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 463 ggr
carro.linda
2018-12-29 23:08

Tips på checklista med skötselråd

Då planeringen av att skaffa råttor är i full gång och eftersom jag gillar att vara väl förberedd så frågar jag nu er om en råttas skötselråd då jag inte hittade en bra lista på nätet.  Vad gör ni dagligen? Vad gör ni flera gånger i veckan (skriv gärna hur många gånger i veckan ni gör det)? Vad gör ni varje vecka? Vad gör ni varannan vecka? Vad gör ni varje månad? Etc.  Skulle vilja veta vad ni har för checklista, det är bättre ju fler tips som kommer in för alla gör vi säkert olika och det är bättre att få fler idéer så jag är säker på att jag inte glömmer av något att skriva i min egna checklista sen.

Annons:
[134643]
2018-12-30 07:52
#1

Dagligen: Byter vatten, fyller på Torrfoder, byter filtar i hus/hängmattor och tömmer toalådorna. Ser till att råttorna får några timmar utanför buren. 2-3 gånger/vecka: färskfoder, främst grönsaker. Extra berikning genom olika leksaker, fodersök och trickträning (kan såklart vara varje dag också) Varje vecka: Storstärdning = allt ut, tvättas och buren inreds på nytt sätt. Ungefär var 3e månad: hela buren tas isär och tvättas.

Upp till toppen
Annons: