Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 448 ggr
Sandrantolv
12/21/18, 12:28 PM

Hon springer efter mig och biter mig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 7 st råttor hemma. 6st av dom är hur snälla och sociala som helst och är handtama.Dom springer fram till en när man öppnar och älskar att vara runt än och bits aldrig!! Utan dom är hur goa som helst och skulle aldrig göra nånting utan dom är mina små guldhjärtan.Dom har jag haft som dom är små och lyckats med själv. Dom älskar att vara med en och kommer så fort man öppnar dörren.Men den ena som jag haft sen den är liten har aldrig lyckats med. Köpte henne som omplacering från några som inte kunde ha haft systern och henne kvar. Köpte henne och hennes syster som liten och har misstänkt att det inte kan ha varit en seriös och bra uppfödare. Systern är lite blyg men jättesnäll och rar har hänt nån gång att hon liksom har bitit en men det är mer att hon ska testa Men det bettet har inte känts det minsta. Men den andra systern hon kan springa efter mig bara för att bita mig. Det går hål varje gång… Är så trött att bara öppna buren så kommer hon springandes och biter mig. Hon bitts aldrig utanför buren! Det är som värst om jag skulle försöka flytta något i buren. hände igår att jag skulle byta fleece i en av korgarna. Men jag såg inte att hon var där så hon bet tag hårt i mitt finger. Jag vet att man inte ska dra bort fingret men det är svårt när hon biter så hårt och blodet rinner.Det är så svårt att hålla koll vart hon är hela tiden. Sen är hon på ett ställe ena sekunden och andra nästa sekund. Ibland är det som hon väntar på att jag ska ha handen på ett ställe i buren så kommer hon springande emot mig. Jag är aldrig rädd för henne så ibland så tar jag på ett ställe 1 meter ifrån henne utan att tänka på det . Men jag vet inte vad jag ska göra har testat flera olika knep som inte fungerar. En rädd råtta skulle väll inte jaga mig och sedan bita mig? Är hon teretoriell? Har även läst flera länkar på iFokus och försökt följa dom råden. Förlåt för långt inlägg

Annons:
MatildaSjöberg
12/21/18, 1:37 PM
#1

Jag är absolut ingen expert, men från det jag har förstått bits råttor antagligen om de har ont/inte mår bra eller extremt territoriella, du säger att hon inte bits utanför buren utan bara i så skulle misstänka det senare…? Hur mår hon för övrigt?

Sandrantolv
12/21/18, 1:54 PM
#2

Hon mår bra för övrigt. Jag har iallafall inte sett att hon har ont. Hon är väldigt pigg

Upp till toppen
Annons: