Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 890 ggr
MatildaSjöberg
2018-12-01 00:56

Grönt urin

Min råtta var precis uppe och kissade på en handduk på hyllplanet, urinet är grönt… Det kändes inte jätte normalt…? Idag har han fått Torrfoder, gurka, tomat, sallad, ris och några amerikanska blåbär, dem är dock inte jätte blåa inuti… Någon som har erfarenhet av detta? Han mår bra annars och äter som han skall… Vi skall till veterinären på måndag för en hälsokontroll eftersom han kliar sig mycket i pälsen.

Annons:
Kaktusar
2018-12-08 15:03
#1

Det första jag tänkte på var just maten. Dom ameriskanska blåbären är ju gröna på insidan om det kan ha varit det som orsakade det. Men får hoppas att veterinären kanske hade ett bättre svar till dig.

MatildaSjöberg
2018-12-10 20:23
#2

Det har inte kommit tillbaka sen jag slutade ge dem, hahaha. Veterinären kunde inte göra så mkt, Newt bara skrek, pep, sprattlade och bet. Fick medel mot lössen men någon annan undersökning var det inte tal om… Han lyckades bita veterinären blodig -.-

[134643]
2018-12-12 19:29
#3

Skulle nog också gissa på blåbären, speciellt om det inte kommit tillbaka sen du gav det. 

Synd för er alla tre att han blev så stressad! Skönt att ni fick behandling mot lössen i alla fall 😊

MatildaSjöberg
2018-12-17 17:15
#4

Jomen precis, blev så förvånad bara eftersom det var verkligen grönt, hahahaha.

Upp till toppen
Annons: