Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 545 ggr
Elinerensjö
2018-11-17 15:00

Söker råttor som behöver omplaceras

Jag och min tjej och vår son söker tama råttor som behöver omplaceras. Vi skaffade först råttbebisar som var väldigt aggressiva och bet vår son och mig. Därför lämnade vi tillbaka råttorna till uppfödaren då vi inte kände att vi hade tillräckligt med kunskap för att kunna hantera dem. Därför söker vi nu råttor som är tama, snälla och inte bitiga som kan flytta in till oss. Hur och inredning finns redan. Med vänliga hälsningar Elin

Annons:
[134643]
2018-11-17 16:33
#1

Jag hade absolut satsat på råttor från en seriös uppfödare. Omplaceringar kan vara hur goa som helst, men ibland är det svårt att veta innan. Vill ni absolut ta in vuxna råttor så hade jag försökt hitta dem som omplaceras genom uppfödaren, då kan man vara lite mer säker på att man får rätt information om djuren. 

Men ni menar alltså att ni fick hem 6-veckors bebisar som var aggressiva och bet er?

tanglytails
2018-11-24 19:05
#2

Råttor i den åldern när dom lämnar uppfödaren bits inte. Var det så att dom nafsade & smakade lite kanske?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

MatildaSjöberg
2018-11-24 23:37
#3

Ibland kan deras "naffs" uppfattas som bett då de skrapar med tänderna mot ens hud. Kommer ihåg min första råtta, blev helt livrädd innan jag fattade att det är normalt och han kommer inte bita hål :)

Upp till toppen
Annons: