Annons:
Etikettråttägare
Läst 627 ggr
VampireGirlElvira
2018-11-03 16:48

Kan råttor hata en helt plötsligt?

Mina råttor jag köpte från väninnan har plötsligt börja hata mig för ingen orsak överhuvudtaget. Dagen började som vanligt med att jag öppnade deras burdörrar så att dom kunde komma ut när dom vill, men när dom hade kommit ut ur buren en snabbis, så attackerade den ena hanen mig helt plötsligt och bet mig i ena fingret medans jag satt på soffan som vanligt och den andra var lite tillbakadragen. (Buren står vid soffan så dom är på soffan och springer runt hela dagen tills på kvällen jag stänger till burdörrarna igen. för natten) Jag brukar att sitta på soffan och kela med dom när dom kommer ut och springer runt på soffan. Sedan så sprang båda in i buren igen med burdörrarna fortfarande öppna hela tiden efter det, och dom båda är nu inne i buren och inte vill komma ut, även om jag har försökt att prata lugnt till dom, jag har försökt att ge dom utav deras favoritgodis, men ingenting har hjälpt. Vad beror det på när den ena plötsligt börjar att ”hata” en? Jag och min man har inte förändrat någonting i hemmet så att dom känner sig otrygga.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
Linnea0001
2018-11-03 17:21
#1

Har inga råttor så du kanske inte ska lyssna på mig men är den andra råttan en hona?

VampireGirlElvira
2018-11-03 17:39
#2

Nej, båda är hanar och är kastrerade. Jag köpte dom två hanarna och tre stycken gerbiler(ökenråttor) från väninnan. Gerbilerna finns på andra sidan av vardagsrummet sen jag köpte dom. Allt har varit frid och fröjd med råttorna tills idag.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Linnea0001
2018-11-03 17:51
#3

Kanske bara stressade över något? Dom kanske hörde något ljud? Det kanske blir bättre imorgon?

Novachan
2018-11-03 18:27
#4

Hur länge har råttorna bott hos dig? Hur gamla är de?

[134643]
2018-11-03 18:53
#5

#4 ställde bra frågor. Jag tänker att de kanske blev rädda av något? Kastrerades de på grund av aggression? Vid vilken ålder? Tror absolut inte att de hatar dig. Antingen kände de sig nog rädda eller trängda. Jag hade nog börjat om från början. Sitt vid buren, prata med dem, ge godis från handen osv. Låt det ta lite tid, de har säkert lugnat sig imorgon och är lite mer mottagliga. Att de inte tar emot godis tycker jag tyder på rädsla. Inga nya lukter?

VampireGirlElvira
2018-11-03 20:01
#6

#3, jag hoppas också på att det blir bättre. #4, dom har bott hos oss i två till fyra månader, kommer inte ihåg vad jag skrev förut. #5, dom kastrerades på grund av aggression. Det är inte så nya lukter. Dom är vana vid min mammas och pappas lukt och mina syskons lukter, vet inte vad det kan bero på mer än att dom är vana vid alla ljud och lukter härhemma. Jag kommer att introducera mig själv, bra skrivet. 👍🏻 Det är bättre att ta allt från början igen känner jag också.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
VampireGirlElvira
2018-11-05 10:14
#7

Uppdatering. Båda två har börjat att komma fram till mig som vanligt igen, men dom är fortfarande lite osäkra, men jag kommer fortfarande att ta det långsamt med dom.

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Upp till toppen
Annons: