Annons:
Etikettannonsering
Läst 1098 ggr
[Donna22]
10/29/18, 3:43 AM

Råtthonor Omplaceras (Stockholm)

Jag måste tyvärr med en stor sorg omplacera mina 3 råtthonor då min livssituation ändrats drastiskt och jag kommer att behöva flytta till en hyreslägenhet där djur ej tillåts, samt att jag fått svårare allergiattacker av dem på senare tid där hela mina ögon svullnar upp, rinnsnuva, eksem och jag får svårt att andas. Jag har alltid haft samma kattallergi men visste inte om att jag hade allergi mot råttor då jag tidigare haft kanin och hund utan att reagera.

Jag är dock mycket varsam om vart mina tjejer hamnar, de ska komma till en djurmänniska eller familj med kärlek för smådjur(helst råttor) och kommer inte omplacera dem till vem som helst, är ni intresserade får ni skicka PM till mig eller mail på fauxinefox@gmail.com då jag vill att mina tjejer ska få ett bättre nytt hem med folk som har tid, stabilitet samt kärlek att ge dem. Alla tjejerna har en egen personlighet och jag värnar om att de ska komma till en familj som passar dem. 

SJÄLVKLART EJ TILL FODER.

De är alla födda i Mars 2018

Uppfödare: Okänt. (Jag tog över dem från en bekant som ej ville ha dem.)

Plats: Stockholm

Donna: Vit albino tjej, största tjejen i flocken, väldigt lugn runt andra råttor och aldrig den som bråkar, inte dominant men ändå den som är bossen i flocken, hon är mycket chill men alltid mycket nyfiken och aktiv utanför buren. Hon älskar att sova i buren och ''boa'' till sin sovplats, hennes favoritplats är hängmattan, definitivt en latmask i buren och en äventyrare utanför buren.

Doris: Nakenråtta, mycket liten tjej med en grymt stor personlighet, hon är extremt aktiv och vill vara utanför buren hela tiden, hon trivs bättre med människor än de andra råttorna i buren, då hon tycker att hon bestämmer i flocken trots att hon är så liten, dock bråkar hon aldrig utan bara leker med de andra råttorna, hon är extremt sällskapssjuk.

Dolores: Svart råtta, den lite rundare tjejen som är en ensamvarg, hon är mycket dominant mot andra råttor och kommer INTE överens med dem, hon blev mycket stressad och aggressiv mot sina ''systrar'' när hon blev äldre och tråklådemetoden och alla andra metoder fungerade inte. Hon har bitit sår i dem andra råttorna och släpar dem gärna aggressivt genom buren och även utanför buren går hon INTE ihop med andra råttor. Hon är helt enkelt lite emo och macho och behöver därför att få bo själv, då hon inte alls är lika stressad. Jag finner henne dock charmigast av de alla eftersom att hon ÄLSKAR människor och blir som en helt annan råtta. Hon sitter alltid på min axel och är lugnast av de alla utanför buren, hon är galen i mat och en riktig livsnjutare. Det är mycket viktigt att Dolores får vara utanför buren så mycket som möjligt och få EXTRA mycket kärlek då hon ej går ihop med andra råttor. Om du känner att du vill försöka få henne gå ihop med ett par andra råttor så kanske du kan lyckas, men jag vill att du ska vara beredd på att det kanske ej går och ändå har möjligheten att då låta henne bo själv men att hon får väldigt mycket extra kärlek.

Jag vill helst att Donna och Doris ska få flytta tillsammans.

Råttorna är tama och har aldrig ens försökt att nafsa mig.

Burar ingår eventuellt. 

Priset är inte viktigt, diskutabelt, då jag bara vill att de hamnar i rätt familj.

Annons:
Tussaan
11/17/18, 2:25 PM
#1

Hej! Vart finns dom någonstans? Har frågat min syster om intresse då hon har 3 egna råttor. 2 fina tjejer och en naken hane 😊

Elinerensjö
11/17/18, 3:05 PM
#2

Hej, vi är intresserad av de två systrarna. Vill gärna prata med dig och höra med. Skickade vårat nummer till dig via din blocketannons. Ring gärna så kan vi prata mer :)

luisagaray
12/18/19, 3:00 PM
#3

hej jag söker tam råttor jag dock tänkte leta på uppfödare för vill ej köpa djuraffär då dom känns opålästa och ej duktiga jag själv är 15 och haft marsvin tidigare men tröttna pga man kom inte nära på samma sett för mig kommer de här vara första gången jag har råttor men läst på och har mycket kunskap letar efter antingen bra råttor som gillar mycket kärlek och vill följa med på axeln med mera och få all uppmärksamhet och kärlek som de går. jag ser väldigt seriöst på att hitta två råttor som passar för mig och för råttornas skulle hör av dig om jag e något du skulle kunna tänka dig.

Mymlan&Vifs
12/20/19, 9:07 AM
#4

Det finnes en annan tråd här på RiF om nån som söker sällskap till sin ensamråtta.
https://rattor.ifokus.se/discussions/5dfc11a28e0e740dbb00a491-ensam-hona-soker-kompis?discussions-1

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: