Annons:
Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 729 ggr
zickan
10/12/18, 6:49 PM

Tävlings planering

Kul att det börjar återkomma folk till rif igen. Ännu lite dåligt drag här inne. Är det någon idee att börja om med månadens råtta? Tros vi få in så många bidrag varje månad att det blir en vits att ha dessa?

Annars funderade jag på att det kanske räcker för tillfället. Att köra lite tävlingar runt högtider och annat. Halloween, Jul/nyår eller både. Alla hjärtans dag. Påsk. Kanske putta in midsommar eller en sommar tävling. 

För kommande julen. Har ni några tips att komma med på regler. Vad för tävling skulle ni vilja ha som så många som möjligt kan medverka på?

Oftast är det bild tävlingar. Vilket vore rätt smidigt igen. Eller en lite större bild tävling där man  väljer va med på en eller flera delar.

Typ del 1 julig råttbild, del 2, skall göra och ta bild på råttgodis eller paketinslagning till råttorna. Del 3, ett rim till godis/paketet. 

Lite egna funderingar. Har du några egna tips?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Kaktusar
10/12/18, 9:46 PM
#1

Jag kan nog hålla med om att det är bättre att köra tävlingar på högtider istället för månadens råtta. Blir ju väldigt mycket arbete i så fall. 

Oh jag gillar instruktioner till tävlingarna :D Det hade varit jätte roligt men samtidigt kanske underlättat för deltagarna, om dom är lite idé tomma.

Tyckte dina idéer var bra. Har inget själv att tillägga

tanglytails
10/13/18, 12:54 AM
#2

Jag gillar också bildtävlingar runt högtider & det blir mycket jobb för dig utan hjälp med månadens råtta.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Emouse
10/13/18, 12:54 PM
#3

Tävlingar på högtider är väldigt kul, både att fota och delta i! Idén med att ha instruktioner att fota efter verkade också riktigt kul. Återkommer med lite egna förslag om jag lyckats komma på något bra.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[134643]
10/14/18, 11:24 AM
#4

Jaa, deltävlingar under jul! Eller typ en ”julutmaning” där det varje vecka kommer upp en ny utmaning? Som precis som du säger, kan vara baka råttgodis, eller lära in ett nytt trick, låta råttorna upptäcka en helt ny plats i huset, göra en grävlåda, låta råttorna öppna paket osv osv. Så kan alla vara med på det de känner för, och så har vi en tråd för varje vecka där man kan skriva funderingar, sin progress och tillslut även postar det slutgiltiga resultatet. Eller något sådant. Det hade varit kul med en tävling som inte bara handlar om vem som har fått finaste bilden, utan att det bara handlar om att ha kul med råttorna. Det kanske inte direkt är någon tävling alls egentligen, utan mer bara en kul grej att få vara med i :)

zickan
10/14/18, 4:35 PM
#5

#4 hum.. Advent tävling?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[134643]
10/14/18, 4:48 PM
#6

#5 Det skulle absolut kunna funka! :)

Annons:
Emouse
10/14/18, 6:07 PM
#7

#5 Det är ju en super idé!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: