Annons:
Etikettråttägare
Läst 829 ggr
Linnzor
2018-10-08 19:48

Hur mycket tid spenderar du med råttorna?

Ja alltså, hur mycket aktiv tid (tid utanför buren) spenderar du med dina råttor?

Annons:
[134643]
2018-10-08 22:04
#1

Då jag studerar varierar det rätt kraftigt hur mycket jag är hemma, men råttorna är alltid med mig när jag är hemma (om de inte själva väljer att vara i buren). Vissa dagar är jag hemma hela dagen så då kan det bli från 8 på morgonen till 12 på kvällen. Andra dagar har jag föreläsningar + plugg + sittning/olika aktiviteter och då blir det kanske bara två timmar. Nu har jag två trötta hanbebisar som helt ärligt inte skulle ha något emot att vara i buren rätt länge. Oftast står buren öppen ut till min säng och då ligger de gärna kvar och sover i buren, kanske kommer ut och busar lite, sen går de tillbaka, käkar och somnar igen. Men minimum två timmar skulle jag nog ändå säga, men som sagt blir det oftast bra mycket längre än så. I framtiden när de blivit lite tryggare här hemma kommer buren stå öppen 24/7 :)

Kaktusar
2018-10-08 23:33
#2

Jag släpper ut mina två hanar på morgonen i 30 minuter men sen är de så slöa under dagen. Har jag tur kanske jag kan få ut dom vid lunch men annars blir det mest liv på kvällen. Då släpper jag ut dom tre gånger. Varje gång är nog minst 30 var. Tycker det fungerar bra för dom. Och det är bra att vänja dom lite vid det nu när jag ska börja jobba också. Har pluggat och då fick dom vara ute en hel del -  när dom var yngre o hade energi. Nu är dom lite mer bekväma 🤐

tanglytails
2018-10-10 21:47
#3

Det kan variera & bero lite på vad jag har att göra men dagligen & dom har sitt råttrum så kan bero lite på hur länge dom är ute med.

Om jag släpper ut dom tidigt så kan det vara så att jag bara tar någon över avspärrningen, gosar & hälsar lite, tar nästa (detta betyder ju då att kommer dom inte till avspärrningen så jagar jag inte dom d:) & att jag på kvällen/senare sätter mig med laptopen därinne eller bara sitter där med mobilen alt. leker med dom med kattspö eller liknande. 

Ibland tar jag någon, har i huvan medan jag lagar mat, städar eller så. Det varierar så otroligt.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Emouse
2018-10-11 16:47
#4

Har tyvärr inte råttor längre men hade dem ute minst 2-3 timmar på stressiga dagar och så mycket som möjligt på vanliga dagar. Det varierar väldigt mycket, allt ifrån 4 till 24 timmar beroende på hur dagen ser ut🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

bele
2018-10-27 19:53
#5

Det hänger mycket på hur mycket tid de vill spendera med mig. Jag kommer hem runt 18:00, öppnar buren, sen får de själva springa fritt ur och in och välja när de vill komma till mig tills jag ska sova typ 0:00. Det har gjort att de är mina minst sällskapliga råttor hittills - men det är det nog värt. De kommer och vill vara nära lite då och då, men inte under längre perioder. De kommer när jag kallar på dem och har aldrig problem med att bli upplockade. Men de ligger inte gärna och sover på mig, utan vill mest springa omkring och göra råttsaker i lägenheten.

Upp till toppen
Annons: