Annons:
Etikettråttägare
Läst 829 ggr
Linnzor
2018-10-08 19:48

Hur mycket tid spenderar du med råttorna?

Ja alltså, hur mycket aktiv tid (tid utanför buren) spenderar du med dina råttor?

Annons:
[134643]
2018-10-08 22:04
#1

Då jag studerar varierar det rätt kraftigt hur mycket jag är hemma, men råttorna är alltid med mig när jag är hemma (om de inte själva väljer att vara i buren). Vissa dagar är jag hemma hela dagen så då kan det bli från 8 på morgonen till 12 på kvällen. Andra dagar har jag föreläsningar + plugg + sittning/olika aktiviteter och då blir det kanske bara två timmar. Nu har jag två trötta hanbebisar som helt ärligt inte skulle ha något emot att vara i buren rätt länge. Oftast står buren öppen ut till min säng och då ligger de gärna kvar och sover i buren, kanske kommer ut och busar lite, sen går de tillbaka, käkar och somnar igen. Men minimum två timmar skulle jag nog ändå säga, men som sagt blir det oftast bra mycket längre än så. I framtiden när de blivit lite tryggare här hemma kommer buren stå öppen 24/7 :)

Kaktusar
2018-10-08 23:33
#2

Jag släpper ut mina två hanar på morgonen i 30 minuter men sen är de så slöa under dagen. Har jag tur kanske jag kan få ut dom vid lunch men annars blir det mest liv på kvällen. Då släpper jag ut dom tre gånger. Varje gång är nog minst 30 var. Tycker det fungerar bra för dom. Och det är bra att vänja dom lite vid det nu när jag ska börja jobba också. Har pluggat och då fick dom vara ute en hel del -  när dom var yngre o hade energi. Nu är dom lite mer bekväma 🤐

tanglytails
2018-10-10 21:47
#3

Det kan variera & bero lite på vad jag har att göra men dagligen & dom har sitt råttrum så kan bero lite på hur länge dom är ute med.