Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 755 ggr
JohannaMS
2018-10-07 14:44

Skaffa råttor, boktips+fråga

Hej, jag funderar på att skaffa råttor, antagligen 2, och undrar någon har ett tips på en bra bok om hur man ska ta hand om råttor. Går det att ha råttor i sitt sovrum eller stör det för mycket på natten?

Annons:
tanglytails
2018-10-07 14:54
#1

Läs på internet istället. Finns inte direkt vettiga böcker så länge du inte köper the scuttling gourmet men det är om foder. 

Hade tyckt det stör för mycket.

Läs igenom Vanliga råttfrågor, gå med i fbgrupper, ställ frågor, hitta vettig uppfödare & få råd/bollplank.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kaktusar
2018-10-07 14:57
#2

Jag tycker man lär sig så mycket på vägen när man väl har råttor. Följ kanske någon bra råttperson på Youtube eller Instagram.
Jag har mina råttor i vardagsrummet (bor i en tvåa) då jag är allergisk och vill inte ha dom där jag sover. Plus att jag gillar när det är tyst. Dom låter inte jätte mycket om man nu inte har oturen att ha en ljudlig vattenflaska 😎 Så egentligen, testa dig fram. Bara dom har varandra, bra föda, vatten och får komma ut o leka så är det ingen fara.

Kaktusar
2018-10-07 14:58
#3

Denna tjej gillar jag. Har följt henne ett tag och hon gör bra informativa videos om råttor: https://www.youtube.com/channel/UCk8NTBQ6xd1pI9YfcSU2NZw

JohannaMS
2018-10-07 15:00
#4

Okej, tack så mycket

[134643]
2018-10-07 15:48
#5

Jag har mina i sovrummet (bor i etta) och tycker inte att det stör alls, mer än att jag vaknar lite tidigare på morgonen för då kan de härja rätt rejält. Får de vara ute på kvällen och får färskmat när jag går och lägger mig så tycker jag mest att de sover under natten. Men alla är olika, både vi människor och råttorna. Det kan ju vara jag som sover mig igenom allt bara ;)

JohannaMS
2018-10-07 17:07
#6

Ok, tack!

Annons:
tanglytails
2018-10-07 22:50
#7

Man får dock tänka på att mycket på YT är just USA när det gäller råttor. Hade hellre gått efter UK som vi eftersträvar mer & mer i Sverige. Rat care uk är ett jättebra fbgrupp.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: