Annons:
Etikettråttägare
Läst 624 ggr
kattenlinus123
2018-10-04 21:47

Seg råttbebis, sjuk?!

Hej. I tisdags fick jag hem 2 stycken små råttisar ( honor). Dem var nyfikna men ena var lite mer blyg. Lilla blå kallas hon. Jag hade 2 råttor sedan innan. Och jag gjorde ett kanske ”stort” misstag. Jag hoppade över karantän…:( varför jag är orolig att det inte var så bra är för att lilla blå sitter nu i ett litet trä hus och vägrar komma ut. Hon har suttit därinne i flera timmar. Först tänkte jag att hon sover ju på dagen men nu är alla andra råttorna här hemma helt busiga. Och hon borde ju vara super busig eftersom hon är så ung. Är som sagt orolig att hon är sjuk på något sätt och att dem andra blivit smittade:( har detta hänt er? Att hon är så i början för att allt är så nytt? Snälla svara! Och klaga inte på att jag hoppade över karantän. Hade bara ingen annan bur och jag hade lagt lite pengar då på de två burarna jag har nu. ( en hos mamma en hos pappa). Hoppas någon känner igen sig och vet något. Har inte försökt tvinga ut henne då hon är ny och känner inte igen lukterna bara stoppat in handen och då har Vera (den andra nya) luktat och hoppat runt och hållit på så medans hon bara sitter där. Erbjöd henne vatten men hon bred bort huvudet. Aja hoppas, hoppas , hoppas att allt blir bra//mvh kattenlinus123

Annons:
kattenlinus123
2018-10-05 06:29
#1

Hon har kommit ut från trähuset nu och sover med sin syster. Kanske är det bara att allt är så nytt här

Mymlan&Vifs
2018-10-05 12:26
#2

Det brukar vara så med nya råttor. De är blyga och känner sig lite ensliga, sen tar nyfikenheten över. det kan ta allt från 1 till 2 till 7 dagar beroende på råttan och dess blygsamhet.

kattenlinus123
2018-10-08 12:30
#3

#2 tack så mkt, den har blivit mer och mer social nu

Upp till toppen
Annons: