Annons:
Etikettgenetik-utseende
Läst 850 ggr
Sandrantolv
10/3/18, 8:11 PM

färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har fått hem en omplacering och är lite mer nyfiken att mer veta mer säkert hennes färg.  Är hon siames eller himalaya? om siames vilken siames är hon isf?  Hon har mörk nos , mörkare öron och mörkare bara precis vid svansroten. Hon har inte mörka fötter. Svarta ögon.

Annons:
Milkshake
10/3/18, 8:20 PM
#1

Jag hade en himalayantjej och har för mig att himalayan har röda ögon och siameser svarta. Osäker på om det stämmer dock, det var ett tag sedan jag hade råttor :)

zickan
10/3/18, 10:57 PM
#2

Har du fler bilder? Lite fundersam på vad hon verkligen är. Ansiktsbilden ser hon ut som en mycket tecknad himalayan. Inte så van att se bra tecknade himalayan med så mycket färg på nosen. Och nacken, och den delen av ryggen ser så ljus ut. Ser mer vit ut och mer som himlayan. Men bakdelen, öron mm ser mer typisk ut för siames.  Himalayan ska va mer vit och siames mer creme färgad kropp. Siames har mer pigmet på tassar och öron mot himalayan som har sämre.  Är själv inte så bra på pointade. Har lättare att se med bild på hela råttan samtidigt. Och vissa vinklar där man ser lite mer av ögonen. Troligen är hon en Siames under utveckling. Men inte helt hundra. Point färgen är iaf sealpoint. 

#1 Black eyed finns i både siames och himalayan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
10/3/18, 11:08 PM
#3

Var kommer hon ifrån. Om från uppfödare. Inte fått veta färgen och fått med stamtavla?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Milkshake
10/4/18, 1:04 AM
#4

#2 Tack, så var det!

Upp till toppen
Annons: