Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1336 ggr
VampireGirlElvira
2018-09-11 12:53

Hur ska buren se ut nu?

Sorry om att jag skapar en ny tråd, men hur ska buren se ut när Frodo och Sam ska ut ur sjukburarna imorgon till den stora buren igen? Strö ska man inte ha i sjukburarna sa veterinären, men hur är det när dom ska in i stora buren igen? Det är hampaströ som dom redan har inne i buren. Jag misstänker att man måste rengöra och desificera buren ordenkligt när dom ska in igen, men vad ska man ha som botten och vad ska man ha i toalådorna?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

Annons:
[134643]
2018-09-11 14:14
#1

Har de suttit tillsammans i sjukburen, eller har de varit separerade i olika burar? Om de varit separerade tycker jag att du ska börja med att introducera dem enligt tråklådemetoden igen. Annars tänker jag att hampa funkar prima om såren är läkta :) I toaletten kan du ha samma som du brukar, toalätt brukar vara standard. Se också till att det inte finns några resurser att vakta, ha därför massor med sovplatser, vattenflaskor/skålar och strömata om du inte redan gör det :)

VampireGirlElvira
2018-09-11 14:27
#2

Dom är i varsin sjukbur sen igår, så jag kan fortsätta strömata dom och ha allt som dom har haft i buren sen tidigare? Ska jag ändå rengöra buren så att dom får helt nytt strö, renare sovplatser med mera, eller räcker det men en vecka gammalt strö? Såret på Frodo ser bättre ut än igår, men är det ok att ha det som det är i stora buren utan att det kan fastna något i såret imorgon?

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[134643]
2018-09-11 14:50
#3

#2 Eftersom du kastrerat dem på grund av aggressivitet, och de varit separerade nu, skulle jag alltså introducera om dem. Annars finns risken att det bara blir samma problem igen. Har du koll på tråklådemetoden? Annars kan jag leta upp en länk! Den kan komma att ta några dagar så stressa inte över den stora buren. Personligen hade jag städat ur buren, men jag har inga belägg för det. Men jag tänker att det är bra att börja om från början liksom.

[134643]
2018-09-11 15:03
VampireGirlElvira
2018-09-11 15:37
#5

Okej, tack. : ) Jag ska försöka introducera dom igen ikväll tänkte jag. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[134643]
2018-09-11 15:45
#6

#5 Gör det! Och låt det som sagt ta tid. De måste verkligen få tid att lösa alla eventuella problem utan att kunna fly därifrån. Lycka till! :)

Annons:
VampireGirlElvira
2018-09-11 18:31
#7

Nu har dom varit ute i tio minuter, men ska låta dom vara ute längre senare ikväll. Än så länge gick det bra att ha båda ute. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[134643]
2018-09-11 20:39
#8

#7 Vilken metod använder du dig av? :)

VampireGirlElvira
2018-09-12 09:31
#9

Tråklådemetoden, som #4 föreslog, och det gick bra igår för andra gången också. : )

"I am beautiful no mater what they say.
Words won't bring me down."

[134643]
2018-09-12 09:39
#10

#9 Är lite förvirrad bara då man inte särar på dem när de väl fått träffa varann, så jag förstår inte riktigt vad du menar med att de har varit ute i 10 minuter. Först på neutral yta, sen i transportbur där de ska lämnas i flera timmar, sen i mindre bur och tillslut i den vanliga buren. Men om det här funkar för dina så är det ju bra :)

Upp till toppen
Annons: