Annons:
Etikettavel
Läst 1059 ggr
kattenlinus123
8/14/18, 10:15 AM

Uppfödare i Gävle/uppsala

Har bor i Tierp och köpt mina två första råttor hos en oseriös djur affär. Köpte min tredje råtta så jag ville utöka flocken lite eller vad man ska säga. Köpte henna av en annan djur affär som sålde åt en uppfödare. Dem kände varandra super bra och allt ska vara så bra. Men är det verkligen så bra som någon sa i en annan tråd om hen säljer genom en djur affär. Vill då veta om det nu finns någon som har uppfödning i Gävle/Uppsala? Bor emellan dem så vilket fall spelar ingen roll. Vill bara vara så säker på ohyra och sjukdomar PS vet inte om tätt kategori

Annons:
kattenlinus123
8/14/18, 10:19 AM
#1

de råttor jag köpt därifrån har aldrig varit sjuka då mina 2 råttor jag har nu ör super friska och så. Super lugna och har varit ”människor tamma” sedan tidig ålder. Dem har alltså hållit på med råttisarna när dem var bebisar, super bebisar. Vet inte om den som håller i ” uppfödningen” bara gjort ett sådant vall att sälja igenom en affär men nog låter det skumt. Vad tycker ni om den saken?

zickan
8/14/18, 10:30 AM
#2

Rekommenderar att inte stötta zoo. Bättre kontakta uppfödare. Du hittar ladugården i Hallstavik. Nog närmsta däråt. Enklast är nog kolla upp mail/tel och ringa. Borde finnas på gamla hemsidan och svenska råttsällskapets hemsida.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

kattenlinus123
8/14/18, 1:58 PM
#3

Tack så mycket ska kolla upp det eftersom att jag ska skaffa två till råttisar då mina jag har nu börjar bli lite äldre.

Upp till toppen
Annons: