Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 1113 ggr
Cummine
8/11/18, 7:48 PM

Min råtta har svårt med balansen!?

Min äldsta råtta (1 år och 8 månader) har börjat tappa balansen och bli trött. Hon försöker hålla uppe tempot men hennes rumpa slängs runt och hon stapplar och trillar ner från saker, vilket hon aldrig gjort. Hon har alltid varit snabb och alert och pigg. Men nu vet jag inte vad som hänt. Idag när jag släppte ut dom i utehagen så undersökte hon för att sedan gå och lägga sig i huset. När jag skulle ta in dom tryckte hon mot marken som om hon skulle bli dissig om jag bar upp henne. Sen när hon satt på sin platta på kanten (stilla) såg jag hur hon höll på att bara luta sig mer och mer mot kanten så jag skyndade mig med att bära ner henne på marken, direkt efter det klättrade hon vingligt upp igen. Håller hon på att bli gammal? Vad ska jag göra? Vänta ut det eller låta henne vara? Vill inte att min ängel ska lida. Hon ser verkligen besvärad ut av det! Snälla hjälp!

Annons:
leoselin91
8/15/18, 9:11 PM
#1

Hon är runt i den åldern råttor börjar visa på ålderstecken. Däremot skulle jag nog boka en tid hos veterinären för att vara på den säkra sidan. Är det någonting som har visat sig plötsligt? Eller har det gradvist blivit en försämring? Jag har haft två råttor som har visat liknande tecken under en kortare period och det har varit stroke respektive hypostumör hos dessa. Men det kan likagärna vara något annat (inflammation, bl.a..)

Jag råder dig att ringa och boka en tid hos veterinären. Begär att du helst träffar någon som är kunnig gällande råttor. Hoppas att råttisen kryar på sig <3

leoselin91
8/15/18, 9:13 PM
#2

Se till att hon får i sig något att dricka/äta under tiden ni väntar på en tid (helst så fort som möjligt om du märker att hon märkbart blir sämre). Äter hon självmant eller behöver hon hjälp?

Upp till toppen
Annons: