Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1154 ggr
Kashii
2018-07-27 13:19

Hjälp tack...

Hur tusan får man en råtta att låta bli att bita den andra i örat?

Annons:
tanglytails
2018-07-28 11:08
#1

Är det "allt" den gör eller gör den mer sådana här beteenden?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Mymlan&Vifs
2018-08-01 13:56
#2

Var snabb på att reagera! Öka tiden du har dem ute och under uppsikt, så är det lättare att finnas på plats och kunna ingripa när något händer. Jag hade en råtta som brukade få utbrott då hon högg mot andra råttor. Så fort jag såg henne göra det så satte jag henne raskt i en transportbur i 20-30 min. Till slut gick associationen hem att bett är lika med tråkbur.

Kashii
2018-08-09 15:17
#3

Tanglytails: Verkar bara vara bit i örat. Blir sår som inte riktigt läker. Vet inte varför hon gör det, om det är för att få igång den andra eller så :/

Kashii
2018-08-09 15:17
#4
Mymlan&Vifs
2018-09-11 22:28
#5

Kvarstår problemet?
Vad har råttorna för bakgrund?
Hur ofta och hur länge får de röra sig utanför buren?
Hur stor är buren?

Allt detta kan påverka beteendet hos råttor.

Kashii
2018-09-12 13:10
#6

Problemet finns kvar tror jag (dom bor hos mina föräldrar) Brukar få komma i tråkbur när hon biter, men verkar få panik o gnager. Bor i en garderob som är ombyggd, men tre sektioner. Utetid är när dom själva vill, men blir ett par timmar iaf/dag, varje dag. Och ute har dom massa att klättra på, brukar göra om lite då o då också för att de ska få något nytt att upptäcka…

Annons:
Mymlan&Vifs
2018-09-21 09:33
#7

De flesta råttor ogillar tråkbur, och brukar slita i gallret för att komma ut. Efter ett tag lugnar de ned sig. Jag satte mina bråkstakar i en transportbur, sen fick de sitta där i ungefär en timme.

Kashii
2018-10-08 10:14
#8

Verkar ha blivit bättre nu, ena tösen fick somna in för ett tag sen, fick hem en ny kompis och beteendet var lika ett tag med den nya, men verkar ha lugnat ner sig rejält. Nu händer det bara ibland och då blir det inte ens sår

Upp till toppen
Annons: