Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 873 ggr
Alicenilsson00
6/3/18, 7:56 PM

Hjälp!!! Mina pojkar bråkar

Hej! Har 3 råttpojkar. Den ena flyttade hit igår. Har dom två från innan (Charlie och Chille) i en bur och den nya (oreo) i en. Det har gått jätte bra och oreo är redan jätte tam osv. MEN idag märkte jag att Chille Har börjat gå på Charlie nu. Han klöste han i ansiktet och brottade ner honom. Jag knuffade bort Chille lite lätt, men sen sprang Chille tillbaka mot Charlie och hoppade på han och började Jucka. Vad kan detta bero på? Kan de vara något med den nyas doft ?

Annons:
Hamstertjejen123
6/3/18, 8:01 PM
#1

han vill nog va kungaråttan, han vill visa vem som bestämmer! annars är han kanske bara en lite bråkig råtta :)

tanglytails
6/3/18, 11:19 PM
#2

Hur gamla är dom? Det låter som det kan vara stressigt, juckande är ofta en överslagshandling :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
6/3/18, 11:19 PM
#3

Ah, ser nu att ena var ny. Körde du ett intro då?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Mymlan&Vifs
6/8/18, 10:47 AM
#4

Råttor är flockdjur och behöver "bråka" för att bestämma rang. När det tillkommer nya medlemmar till en befintlig flock så är flocken instabil fram till dess att varje medlems rang är avgjord. Det kan ta en, två veckor, ibland mer innan alla råttor infunnit sig i sina roller. Vissa råttor har väldigt svårt för att acceptera nya flockmedlemmar och kan bli väldigt defensiva. De behöver hjälp med att introduceras till den nya råttan.

[Zophera]1
6/11/18, 8:26 AM
#5

Mina två, som bott tillsammans sedan födseln, uppför sig exakt likadant. Det har pågått i tre månader nu (de är födda i januari)… Brottningsmatcher och höga skrik, tätt följt av att ligga tätt intill varandra och gosa. Om och om igen…

[Zophera]1
6/11/18, 8:26 AM
#6

Mina två, som bott tillsammans sedan födseln, uppför sig exakt likadant. Det har pågått i tre månader nu (de är födda i januari)… Brottningsmatcher och höga skrik, tätt följt av att ligga tätt intill varandra och gosa. Om och om igen…

Annons:
Upp till toppen
Annons: