Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 635 ggr
Grästuva20
4/24/18, 11:50 AM

Godartad tumör påverkar min råtta?

Hej! 2 av mina 3 råttor har fått tumörer (misstänker juvertumörer) men de har haft dem ett tag så jag antar att de är godartade, dock så växer de fortfarande. Min största hona har en riktigt stor "kula" vid benet och hon börjar få svårt att gå, inte för att den stör utan för att hon får ont! Hon har tidigare klämt foten och då kunde hon inte gå på ett par dagar och nu återkommer det rätt ofta och eftersom jag har en hög bur så blir det svårt för henne att ta sig runt! Snälla hjälp☺️

Mvh Sandra

Annons:
Mymlan&Vifs
4/25/18, 10:30 AM
#1

Börja med att inreda buren så att det är lättare för råttan att ta sig fram fler hyllplan samt fler stegar och ramper där det finns plats. 
Boka en tid hos en veterinär för att konsultera om det är läge att operera bort tumören.

Grästuva20
4/26/18, 9:27 AM
#2

Okej, det ska jag! Tack

Grästuva20
4/26/18, 9:50 PM
#3

Måste bara fråga igen, har förenklat buren men hon gillar att klättra upp på det högsta planet och trilla ner (??)(buren är 115) även om hennes fot inte tillåter. Alla deras saker ligger på marken: mat, vatten hus, leksaker, sputnik osv men det går inte att hålla henne på marken. Vill lixom inte ha det så under längre perioder om det inte funkar för att tråka ut mina andra 2 och Molly som hon heter är extremt rastlös men även matglad så skulle kunna aktivera henne på det sättet?

Mymlan&Vifs
9/11/18, 10:24 PM
#4

Sätt upp hängmattor där det är hög fallhöjd som fångar råttorna ifall de ramlar. Har du kollat med veterinär ännu?

Upp till toppen
Annons: