Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 1818 ggr
im_koi
4/22/18, 10:10 PM

Perfect Maxi smådjursbur

Hej, har tänkt mig skaffa 2 hanråttor i framtiden.  Har kollat lite på burar och först blev jag fäst vid Savic Zeno 3 Empire, men efter att ha läst recensioner så märkte jag att både Savic Zeno 3 och 2 hade väldigt små luckor och var svårstädad. Hittade också många som sa att den var väldigt ostadig…

Iallafall, nu har jag hittat den här och den har verkligen stora luckor, de älskar jag! Men hade det varit en bra bur för 2 hanråttor eller borde jag leta vidare? (självklart kommer jag behöva fixa galleravståndet som är för stort).

Annons:
Kaktusar
4/22/18, 11:56 PM
#1

Jag har/haft båda savic zeno burarna och jag älskar den första. Alltså nr 2 men tycker att den är lite liten för att ha två råttor efter jag har haft 3:an. Jag håller med om att 3:an är ostadig och svår att städa. Det enda jobbiga är egentligen att lyfta bort själva gallret från botten(får hjälp av pojkvännen) men annars är det inte jätte svårt. Beror på vad man har i buren tror jag.

Men ja, jag hade nog satsat på stora luckor, det hade varit jätte skönt haha.

Minosia
4/23/18, 11:48 AM
#2

Jag säljer en sådan om du är intresserad. Tycker den är super till mina killar

im_koi
4/23/18, 3:13 PM
#3

#2 Är tyvärr ett tag kvar tills jag ska skaffa bur & tillbehör (efter sommaren) då jag ska flytta, annars hade jag varit väldigt intresserad :) Tack ändå!

tanglytails
4/23/18, 6:33 PM
#4

Gillar perfect maxi men du kommer behöva näta in den bl.a.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

im_koi
4/23/18, 8:07 PM
#5

#4 Bl.a.? Vad mer kommer man behöva göra? :)

Förresten vad brukar priset ligga på att köpa nät till en sådan bur, är det dyrt?

tanglytails
4/23/18, 10:46 PM
#6

Du behöver inte göra mer än att näta in den (klippa massa buntband eller använda ståltråd, det var jobbiga delen enligt mig d:)

Beror på vad du köper för nät. Jula har rullar för 99kr/st, fyrkantsnät. Tror vi hade 3 rullar till vår.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Annons:
[Zophera]1
4/24/18, 6:48 PM
#7

Jag har använt en Perfect Maxi-bur till mina (nu) 14 veckor gamla killar. De har varken tagit sig ut eller in genom den, trots att jag köpte dem vid 7 veckors ålder. Verkar vara ensam om detta, dock… Numera är de frigående (under uppsikt) men faktum kvarstår.

IsabellaStubberud
4/24/18, 8:07 PM
#8

Jag har haft perfect maxi ett tag. Jag behövde näta in den också. Det är en väldigt fin bur. Men öppningarna är inte så stora som man kan tro..

tanglytails
4/24/18, 9:00 PM
#9

Ja, jag behövde också näta in min :)

Luckorna är dock större än zeno 2/3 tänker jag, spec då där är mer än en lucka.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: