Annons:
Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 260 ggr
Belladendu
2018-04-22 11:15

Aggressiv råtta

Har 2 killar 7 månader där bråken har eskalerat. Den ena är på den andra hela tiden, inatt fick jag dela dem o så fort jag öppnar buren så hoppar den som blir påhoppad ut så fort han kan. Vet inte vad jag ska göra? Har varit i kontakt med uppfödaren som bara säger att han tycker det är konstigt att den är aggressiv. Känner mig maktlös o mår skit dåligt för är så sjukt orolig. Någon som har erfarenhet o dela med sig. Kan tillägga att den som är aggressiv har bitit den andra vid bakdelen så han fått sår o den som är utsatt har börjat fräsa o göra ifrån sig knastrande ljud så fort den andra kommer.

Annons:
tanglytails
2018-04-22 12:48
#1

Kastrering

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

tanglytails
2018-04-22 12:49
#2

6 mån börjar tonåren runt så dina råttor ä tonåringar. Är det så illa så kastrera bråkstaken. Att uppfödaren inte ens föreslår det får mig att tänka att det inte är en vettig uppfödare så hade kollat mig om efter en ny om du tänkt skaffa fler…

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Belladendu
2018-04-22 12:55
#3

A får kolla upp kastrering. Ne är sjukt orolig för den som blir attackerad skriver fräser o viftar hetsigt med svansen o visar tydligt på alla sätt att han inte vill o är rädd för den andra. Men ska direkt kolla upp kastrering men fråga då till det den aggressiva har även börjat att gå till attack mot våra fötter när han är ute kan kastrering hjälpa mot det? O kan jag ha dem separerade tills kastrering är gjord eller hur ska jag gå till väga?

Belladendu
2018-04-22 12:55
#4

Skriker*

Upp till toppen
Annons: