Annons:
Etikettannonsering
Läst 340 ggr
Evelinasol
4/19/18, 8:46 PM

Eventuell omplacering av två råttpojkar

Hej, den sorgliga dagen jag inte trodde skulle komma har tyvärr kommit. Vi i familjen har pratat och vi har kommit fram till att jag kanske måste omplacera mina fina små råttkillar och har otroligt dåligt samvete över detta. 

Efter att ha haft dem i några veckor så har vi i familjen upptäckt allergier samt att katten blivit väldigt orolig/nervös. Själv så får jag utslag vid kontakt med klorna vilket jag från början inte fick, och andra i familjen blir snuviga och får kli i ögonen. Mina utslag blir allt värre och värre och har nu börjat svida och eftersom att det bara är jag som hanterar dem så är detta ett problem. :/

Detta känns såklart jättejobbigt men jag tror att det skulle vara det bästa både för mig och för mina pojkar då jag inte skulle kunna hantera dom på samma sätt som en utan allergi skulle kunna göra.

Pojkarna är nog ungefär runt 10-11 veckor gamla vid dethär laget, de är hyfsat mysiga och lugna när man håller i dem/ har dem ute, men det behövs tid och tålamod för att få dem att bli bekväma vid viss annan hantering såsom upplockning, men förutom det så är de oftast inga problem med skygghet.

De är köpta från en djuraffär, men för någon som har gott tålamod ska det nog inte vara några problem att få dem riktigt tama, då de inte är skygga utan bara ohanterade (endast någon månad har de hanteras här hemma). 

Om säljes så ingår även de foder de har kvar, bur och inredning samt strö osv. Priset kan diskuteras då de inte är pengarna jag är ute efter, utan att hitta ett nytt kärleksfullt hem till mina pojkar. Men just nu, alltså inklusive bur och annan inredning så tänker jag 500kr. (Buren kostade när jag köpte den ca 1119kr och sammanlagt kostade pojkarna ungefär 300kr) 

För bilder och mer information så är intresserade välkommna att maila mig på evelinasol02@hotmail.com, bor i boråsområdet i västragötaland.

Annons:
Upp till toppen
Annons: