HÀlsa, skötsel och beteende

Ensam kvar

2018-04-19 08:24 #0 av: Madde-J

Hej!

IgĂ„r var en sorgens dag, en av mina tre tjejer fick somna in 💔

Jag har tvÄ tjejer kvar, en har nog inte sÄ lÄngt kvar dÄ hon bÄde har mykoplasma och början till en liten tumör medans min andra tjej (Àldsta) Àr pigg och frisk som en nötkÀrna!

Jag kommer inte skaffa nya rÄttor direkt. SÄ jag funderar hur jag ska göra ifall min ena tjej mÄste fÄ somna in hur gör jag med min pigga dam?

AnmÀl
2018-04-19 13:34 #1 av: tanglytails

Vad trĂ„kigt :( 

Hur gammal Ă€r hon? 

Tanglytails rattery - rĂ„ttuppfödning i SkĂ„ne. 
RĂ€tt rĂ„ttor till rĂ€tt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

AnmÀl
2018-04-19 14:19 #2 av: Madde-J

Det skiljer en mÄnad dom emellan men de Àr 2 Är och 8 mÄnader...

AnmÀl
2018-04-19 17:34 #3 av: tanglytails

Om hon inte verkar mĂ„ dĂ„ligt av det sĂ„ hade jag lĂ„tit henne stanna livet ut. Det Ă€r tyvĂ€rr ganska gammalt för rĂ„ttor. 

AnmÀl
2018-04-19 20:36 #4 av: Madde-J

Bara ha kvar henne ensam menar du?
Vill inte hon ska kÀnna sig ensam :(

AnmÀl
2018-04-19 20:55 #5 av: tanglytails

Ja, om du inte ska ha fler sÄ tycker jag ÀndÄ hon ska fÄ leva sitt liv fullt ut hos er :)

AnmÀl
2018-04-19 23:02 #6 av: Madde-J

Okej tack för ditt svar! SvÄra beslut, men man vet att man kommer behöva ta dom tyvÀrr inom snar framtid :(

AnmÀl
2018-04-20 11:52 #7 av: tanglytails

Ja, tyvÀrr :/

AnmÀl
2018-04-20 12:50 #8 av: Mymlan&Vifs

Om du kÀnner andra rÄttÀgare sÄ kan hon fÄ hÀnga med pÄ utflykter och trÀffa andra rÄttor. Om du vill fortsÀtta ha rÄttor sÄ gÄr det bra ocksÄ. 2 Är och 8 mÄnader Àr gammalt för mÄnga rÄttor, men det betyder inte att hon inte kommer att leva lÀngre Àn sÄ. Finns de som haft rÄttor som blivit 3, 4, 5 Är.

AnmÀl
2018-04-20 22:59 #9 av: Madde-J

Hon bÀr nog pÄ mykoplasma sÄ vet inte om andra vill att hon mötet deras rÄttor?
Sant man kanske inte ska ta ut nÄgot i förskott utan ta det som det kommer :)

AnmÀl
2018-04-20 23:36 #10 av: tanglytails

Jag hade inte haft min rĂ„tta med frĂ€mmande rĂ„ttor sĂ„dĂ€r. 

AnmÀl
2018-04-21 13:44 #11 av: Elisabeta

Jag skulle ha henne kvar sÄ lÀnge hon lever, dÄ hon Àr sÄ gammal att det blir jobbigt för henne att flytta och vara tvungen att anpassa sig till en annan miljö.

Har sjĂ€lv haft ett sĂ„dant fall tidigare, och jag gav honom  mer uppmĂ€rksamhet, han fick umgĂ„s med mig mer och fick sova tillsammans pĂ„ nĂ€tterna. Han var 3 Ă„r....men han verkade ha haft en fin sista tid.

AnmÀl
2018-04-22 09:51 #12 av: Madde-J

Tack för era svar och stöd! Som sagt min sjuka tjej Àr pÄ nedrÀkning men fortfarande livsglöd men min pigga dam fÄr leva med mig och fÄr 110% av min uppmÀrksamhet den dagen dÄ hon blir sjÀlv. Ha dom i sÀngen? Inte rÀdd att man rullar pÄ dom? LÄter verkligen som han fick en fin sista tid <3

AnmÀl

Det finns en till kommentar till den hÀr diskussionen. Den Àr bara synlig för medlemmar pÄ iFokus. För att lÀsa kommentaren, logga in eller registrera dig pÄ iFokus.