Annons:
Etikettburen-boende-inredning
Läst 727 ggr
SRYNX12
2018-04-01 14:23

Borrismattor och grävlåda

Hej, jag får hem en savic royal suite doubble. Hur många mattor får plats på båda våningarna? Finns det några andra alternativ till borrismattor?  och vad använder ni för grävlådor i era burar? T.ex. från IKEA eller kattlådor eller nått annat?

Annons:
[eddie&gus]
2018-04-01 18:19
#1

Varför vill du inte ha borrismattor? funkar superbra för mina killar, mjukt att gå på och väldigt lätt att klippa ut och anpassa till buren, även lätt att tvätta och är inte en lika stor stinkfälla såsom fleece och/eller annat underlag kan vara. Om du ska köpa borris mattor rekommenderar jag att köpa så att du har två omgångar så att du inte behöver vänta på att de ska torka vid städning varje gång, väldigt billiga också :).

SRYNX12
2018-04-01 19:49
#2

Jag har inget emot borisrmattor, tyckte det var kul att veta vad mer man kunde använda.  jag tror det är bra att köpa fler omgångar då det är ganska billigt :)

tanglytails
2018-04-01 20:27
#3

Jag tycker borrismattor stinker snabbt & är inte direkt skönt att gå på i längden. Jag använder hampaströ i hela bottnen  så använder inte grävlådor i buren. :)

Men IKEA har ju ex SAMLAlådor.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[eddie&gus]
2018-04-01 20:49
#4

3# varför blir det oskönt att gå på i längden? Tycker borrismattorna blir mjukare och mjukare ju mer man tvättar dem :/ känns som strö skulle vara mer obekvämt att gå på än mattor? eller har jag helt fel nu?

Stanken beror nog också på hur mycket ens råttor kissar och vart de kissar mest, mina håller sig oftast till att kissa i deras toalett, kanske har tur på den fronten ;)

tanglytails
2018-04-02 09:06
#5

Jag tycker inte det samt är mer naturligt att gå på strö än matto. 

Kan bli värre, vet inte hur gamla dina är. Testade borris två gånger, fy fabian.. Nej, jag kör hampa fullt ut samt blir mindre tvätt vilket jag föredrar.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[eddie&gus]
2018-04-02 10:33
#6

Haha nä mina är ju bara ungefär 7-8 veckor nu om jag inte räknar fel. Men än så länge funkar borris för mig så håller mig till dem tills det ev börjar gå nedför om man säger så. Kan dock inte ha strö på alla våningar då kanterna inte är djupa nog, så får hoppas att de håller sig till att kissa i lådan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: