Det helt klart negativa med råttor är alla kommentarer man får från människor. De flesta ser råttor som ohyra och äckliga. Och det är många som inte förstår hur intelligenta dem är.
La idag upp ett inlägg på Instagram för att visa kompisar och dom som följer mig varför jag gillar råttor, och hur tråkigt det är att få så mycket negativa kommentarer om dom. Tänkte lägga in texten som jag skrev här:
Råttor är sociala och tillgivna djur med oerhört stora personligheter i väldigt små kroppar. De kan lära sig tricks och är sociala som en hund. Lika gosiga som en katt. Och kan liksom människor skratta när man kittlar dem.
Oskar och Håkan följer med mig på promenader utomhus, slickar mina fingrar, är extremt lekfulla och minst sagt gosiga.
Vi som har tamråttor är trötta på att ständigt försvara oss om varför vi har dem, det är synd att folk inte har en mer positiv bild av tamråttan!
En ganska kort med betydelsefull text tyckte jag. Det är tråkigt att till och med få höra från sina vänner att dom är äckliga och läskiga tycker jag :/