Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 942 ggr
[eddie&gus]
3/27/18, 11:11 PM

Pris på veterinärbesök?

Hur mycket brukar en undersökning hos veterinären ofta kosta och eventuell behandling? vad brukar priset ligga mellan? Skulle vara bra och även skönt att veta ifall ett veterinärbesök någon gång skulle behövas.

Annons:
[AnimeV4]
3/27/18, 11:14 PM
#1

Det är väldigt olika beroende på kedja. Jag har betalat 750 kr för undersökning och 350 kr hos en annan kedja. Det gäller marsvin, så priserna är nog liknande.

Chinesecrestedlover
3/27/18, 11:43 PM
#2

Hej!

Precis ställt lite frågor (ringde till en djurklinik idag) om bland annat priser. Har en råtta som fått en tumör och just nu lutar det åt att jag kommer avliva henne tyvärr, men frågade ändå om operation (inte helt 100 på vad jag ska göra ännu) eftersom jag tyckte det var bäst att ha info om alla alternativ. 

Här (i Örebro, hos Veterinären Bra Zoo) så kostar en undersökning 350 kr. 

Att operera bort en tumör på en råtta sa hon skulle kosta någonstans mellan ca 1200 kr och 2000 kr. 

Avlivning kostar från 700 och upp till ca 1850 kr (se mer specificerad information nedan). 

Om man bara vill avliva och sedan själv ta hand om kroppen så kostar det 700 kr varav 350 kr för undersökning innan (som tydligen var obligatorisk oavsett om man bokar tid för avlivning) plus ytterligare 350 kr för själva avlivningen. 

Vill man att kroppen tas om hand av dom dvs. kremering utan att man får tillbaka askan så kostade det 1149 kr (om jag förstod rätt) varav 350 kr för undersökningen och 799 kr för avlivning och kremering. 

Vill man få tillbaka askan från sitt djur efter kremeringen (separatkremering) så kostade det ca 1850 kr totalt (med undersökningen på 350 kr inräknat, om jag nu inte missförstod). 

Tyckte det var lite svårt att hänga med i alla priser, så jag kan ha missförstått men jag tror att priserna ska stämma i alla fall.

[eddie&gus]
3/28/18, 2:07 PM
#3

Vad tråkigt att höra att hon fått en tumör! :(  Men tack så mycket för svaret! 350kr för en undersökning var ju helt okej, inte lika dyrt som jag trodde det skulle vara.

tanglytails
3/28/18, 3:59 PM
#4

Mejla eller ring runt i ditt lokala område så får du veta. Kan variera otroligt.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

[eddie&gus]
3/28/18, 9:42 PM
#5

4# Aa det ska jag göra, ville ba få en uppfattning om vad det skulle kunna kosta

Upp till toppen
Annons: