Annons:
Etikettagility-aktivering
Läst 659 ggr
Kashii
3/21/18, 7:11 PM

Tips på aktivering

Behöver massa tips på aktivering. Har tre råttor i väldigt varierande vikt. Minsta som är ute o går/springer mycker väger 325gram, men hon är även äldst. Sen har vi två tjejer till där det skiljer bara ca 2veckor mellan. Den yngsta av dom väger lagomt, 430gram och mycket muskler då hon också är ute och rör sig och klättrar. Sen har vi matronan. Väger stadiga 730gram, skulle inte direkt säga att hon är fet/tjock heller. Men verkar ha dumbo i sig (vanligt att dom blir större?). Grejen är, att alla får samma mat och enda som skiljer dom åt är just hur mycket dom är ute o ränner. Så tror jag behöver göra det roligare ute för mellanbarnet på över 700gram… för hon är inte ute och rör sig så ofta ^^" Så behöver tips på hur man kan locka en råtta att vara ute mer, göra det mer roligt, för vi kan inte minska på maten… och godis får dom sällan :/

Annons:
Kaktusar
3/21/18, 9:03 PM
#1

Ett tips som är vanligt är ett bad med ärtor eller andra mumsigheter som dom kan fiska efter. Annars att sätta grönsaker och nyttigheter som dom gilalr i toalettrullarna som man gör till en cylinderboll. Då får dom kämpa lite för maten :)

tanglytails
3/22/18, 11:23 AM
#2

Är du med i ratwise aktiveringsutmatning? Började igår!

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Kashii
3/22/18, 1:49 PM
#3

Tanglytails: Nä, den har jag totalt missat :D har aldrig haft problem med lata råttor förr xD men får kika på det där ^^

tanglytails
3/23/18, 3:05 PM
#4

Gör det! Toppen utmaningar tycker jag :)

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Upp till toppen
Annons: