Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 642 ggr
MirreBirre
3/19/18, 12:46 PM

Min råtta blir ensam

Hej,

Imorgon ska två av mina tre råttor få somna in på grund av tumörer. Jag kommer ha en råtta på 2 år kvar och jag vet inte vad som är bäst, att hitta ett nytt hem till henne eller ha kvar henne som ensamråtta. Därför behöver jag allas åsikter!
Hon har inte träffat andra råttor så jag vet inte hur hon är vid intro och så. Även fast hon är social med andra människor så är hon väldigt mammig.

Hon är två år men ändå så är hon pigg och sprallig, dock så har jag hittat två knölar på vardera sida av magen. Jag tänker inte operera dom nu eftersom jag tror att hon kommer leva bra med dom i några månader så jag vill inte riskera operation just nu.

Annons:
MirreBirre
3/19/18, 2:07 PM
#1

Jag har läst andra inlägg och hört runt lite. Vissa tycker inte att jag ska sätta stress på min råtta genom att flytta henne till en annan familj när hon är så pass gammal. Jag ska känna efter några dagar nu när hon blir ensam om hon mår dåligt av det eller om hon är sitt normala jag av extra uppmärksamhet och kärlek från oss.
Kan man t ex ta med sig råttan till jobbet i en liten transportbur där hon får sova så att hon inte ska känna sig ensam hemma när vi jobbar borta eller hade det blivit stressigt för vilken råtta som helst?

Mymlan&Vifs
3/19/18, 3:11 PM
#2

Du kan ta med dig råttan dit du är. De kan vara nyfikna och smått rädda av nya miljöer, men om de tyr sig till dig så kommer de att gömma sig i din famn eller jacka, etc. Men det beror nog på var du jobbar och vilka riktlinjer de har gällande husdjur på arbetsplats.

Upp till toppen
Annons: