Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 785 ggr
Estrella_Tilde
2/25/18, 10:39 PM

Nysningar när hon luktar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Min råtta Estrella jag har haft snart över ett år och hon har lärt mig massor!!! Men de jag har nydligen har fått uppleva av henne är att när hon t.e.x ligger i min famn är de som hon nyser kanske 15 gånger på raken fast Inte lika kraftig och små nysningar, så får hon som ett litet ryck och låter lite som hon piper till svagt…. vet dock it va de e. Är det någon som vet vad de kan va!? Skriv jätte gärna då! Mvh Tilde

Annons:
tanglytails
2/26/18, 1:14 AM
#1

Ojsan, börja med att ta ut bomull, det bör inget djur ha. 

Har hon porfyrin i ögonen? Är inte så att du har parfym eller starkt tvättmedel? Nyser hon vid andra tillfällen?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Estrella_Tilde
2/26/18, 8:16 AM
#2

De där va en väääääldugt gammal bild, när jag knappt visste om råttorna men efter ett tag tog jag bort de när jag hade läst om de. Dock har jag inga perfymer på mig eller i mitt rum för har läst att råttor kan vara väldigt känsliga mot de Å har kollat inga trånga tår kanaler, antagligen får jag kolla så att vi försöker byta tvättmedel hemma och se å dra ner på perfymer. Hon brukar ofta få ryck t.e.x ibland när hon har kommit ut ur buren eller oftast när hon ligger och vilar eller sover på mig…

Mymlan&Vifs
2/26/18, 8:48 AM
#3

Råttor kan "nysa" lite medan de är ute och upptäcker, då är det ofta ingen större fara. Om hon däremot börjar pipa/kuttra eller låta ovanligt mycket när hon andas så är det värt att boka en tid för undersökning hos en kunnig veterinär.

Estrella_Tilde
2/27/18, 5:28 PM
#4

Okej Vi får försöka göra allt vi kan tack för hjälpen!!!!!!!

Upp till toppen
Annons: