Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 1071 ggr
Rattata
2018-02-11 23:06

Biter eller nafsar

Jag har haft 3st 10 veckors honor i 3 dagar nu och de är väldigt rädda, den ena brukar försiktigt gå fram och vilja lukta på min hand men efter en stund så nafsar hon och avslutar med att typ bita väldigt sakta så att jag börjar blöda. Har aldrig haft råttor som bits men förstår inte varför hon biter så försiktigt och nafsar först, om hon var rädd skulle hon väl bita snabbt och hårt och inte ens komma fram från första början?

Annons:
tanglytails
2018-02-12 12:03
#1

Vad säger uppfödaren? Är där syskon som är så?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Rattata
2018-02-12 15:12
#2

Dom är från djuraffär så det är ju det som är problemet, är egentligen inte meningen att jag skulle ha dom men gick med på att ta över dom på grund av anledningar, nu klappade jag henne på hennes bakdel som stack ut ur huset och hon vände sig blixtsnabbt och bet mig men inte så det kom blod mer som en markering sen börjar hon gnaga på husets fönster. De andra gör inte så.

Novachan
2018-02-12 15:56
#3

vad för anledningar?

Rattata
2018-02-14 18:22
#4

Det hände en olycka, det har ingenting med råttorna att göra. Jag har tagit ut dom två som inte bits 3-4 gånger nu och dom har följt med i min luva och sprungit runt på min säng, men nu helt plötsligt när ena råttan går och nosar i mitt ansikte så biter hon mig på näsan och det kommer mycket blod, förstår inte varför:( Har aldrig haft råttor som bits och den här råttan som bet på näsan var den som var minst skygg och aldrig bitit förut

tanglytails
2018-02-15 00:02
#5

Ha råttan borta från ansiktet, vissa bits i ansiktet (ex näsan) fast dom inte bits annars.

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

Rumblebee
2018-02-15 11:07
#6

Förmodligen är de inte allas vana vid människor. De litar inte på dig än. Muta dom med godsaker så att de lär sig att dina händer inte är farliga och överraska dom aldrig med beröring så som att försöka klappa deras bakdelar som sticker ut från deras gömställe.

Annons:
Upp till toppen
Annons: