Annons:
Etikettråtthjälpen
Läst 894 ggr
Heybroccoli
1/16/18, 7:42 PM

Trött råtta?

Har två små killar som är ca 4 månader gamla. Hämtade hem dom för lite mindre än en vecks sedan. Dom har nysit till och från, och eftersom jag inte haft råttor förut och ville ta det säkra före det osäkra, eftersom jag vet att det är känsliga för drag och har känsliga luftvägar så åkte jag med dem till veterinären idag. Hon lyssnade på deras lungor och hörde inget rossel eller någonting konstigt. Men satte in en antibiotikakur ändå, just av anledningen att de är så pass känsliga. Sedan jag hämtat dom så har båda killarna varit väldigt framåt, alltid sprungit fram till öppningen av buren för att hälsa och varit väldigt överpigga och glada. Men de senaste dagarna har den ena varit lite slö av sig. Äter och dricker som vanligt. Men han ligger mest i sin boll, och är inte alls liks pigg på att komma ut när man kommer. Veterinären hittade inget konstigt på någon utav dom, men är ändå lite rädd att det ska vara något fel på ena killen ändå. Eller kan han ha ”lugnat ner sig” efter att kanske varit lite speedad efter en flytt och ett miljöombyte och sedan nu plus antibiotikan?

Annons:
pellepojken
1/16/18, 9:15 PM
#1

Det förekommer att råttisarna kan bli lite slöa av antibiotika. Men den ska ju inte vara så slö så den bara ligger hela tiden. Är det så att den bara ligger så kanske du ska slå en signal till veterinären.

Heybroccoli
1/16/18, 9:30 PM
#2

Nej han är rätt piggelin när jag har ut dom, då far han runt och busar med sin bror. Förstår ju självklart att dom också är trötta och så, och kanske speciellt över dagarna. Men tänkte bara eftersom han inte varit så innan. Då har det varit full rulle hela tiden och alltid nyfiken och vill komma fram. Men det kanske är som människor, att det går i perioder? För han är ju inte jämt trött. Kanske bara är jag som oroar mig i onödan?

Heybroccoli
1/16/18, 9:30 PM
#3

Nej han är rätt piggelin när jag har ut dom, då far han runt och busar med sin bror. Förstår ju självklart att dom också är trötta och så, och kanske speciellt över dagarna. Men tänkte bara eftersom han inte varit så innan. Då har det varit full rulle hela tiden och alltid nyfiken och vill komma fram. Men det kanske är som människor, att det går i perioder? För han är ju inte jämt trött. Kanske bara är jag som oroar mig i onödan?

Upp till toppen
Annons: